تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۱۹۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

حتی با بازگشت شاخص سهام به مدار رشد، طلا باز هم 7 درصد افزایش قیمت خواهد داشت

می متالز - به باور تحلیلگران بانک "ولز فارگو" حتی در صورتیکه شاخص بازارهای سهام بعد از اصلاح های اخیر در مدار رشد قرار بگیرد باز هم در قصد طلا برای رشد تغییری ایجاد نشده و فلز زرد 7 درصد دیگر نسبت به رقم های فعلی رشد خواهد کرد.
حتی با بازگشت شاخص سهام به مدار رشد، طلا باز هم 7 درصد افزایش قیمت خواهد داشت

به گزارش می متالز، "ژان لافورژ" ، تحلیلگر بانک ولز فارگو در چشم انداز بازار این بانک اعلام کرد: "ما انتظار داریم حتی اگر شاخص بازارهای سهام روندی مثبت داشته باشند باز هم طلای جهان تا انتهای سال و در اوایل سال 2019 به رالی قیمتی خود ادامه خواد داد. پیش بینی روند 12 ماهه قیمت طلا رسیدن به 1300 دلار است که 7 درصد بالاتر از رقم های فعلی خواهد بود."

 

طلا در اکتبر تحت تاثیر فرار سرمایه گذارن از بازار پر نوسان سهام به مکان های امن سرمایه از جمله طلا رشد 2 درصدی داشت.بازار سهام در این مدت افت 10 درصدی را تجربه کرد.

 

به باور استراتژیست ها روند حرکت صعودی طلا موقتی نیست و از اینجا به بعد تاریخ نشان داده که قیمت طلا لزوما نیازی به افت هم ندارد. در حقیقت امکان صعود بیشتر فراهم خواهد شد حتی اگر شاخص بازارهای سهام رشد کنند.

 

 

"ولز فارگو" نکته مهم روند قیمت طلا در ماه اکتبر را همراهی و صعود همزمان با رالی شاخص دلار می داند. در واقع زمانی روند صعودی طلا تاثیرگذار تر می شود که بدانیم رشد 2 درصدی طلا همزمان با رشد 2 درصدی شاخص دلار اتفاق افتاده است.

 

 

"ژان لافورژ" ، تحلیلگر ولز فارگو اعلام کرد که از نظر این سازمان طلا سال آینده توانایی رسیدن به 1350 دلار در هر اونس را دارد. همچنین ارزش نسبی طلا در برابر سهام و اوراق قرضه به دلیل پایین تر بودن هم از فلز زرد حمایت می کند.

 

همچنین به نظر تحلیلگران این بانک مورد مهم دیگر امکان حمایت دلار ضعیف از طلا است. افزایش هزینه نگهداری ارز امریکا می تواند تقاضا برای اوراق خزانه داری امریکا را کاهش دهد و رالی شاخص دلار را محدود کند.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده