تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۱۹۹۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۴

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۰۶ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و نگرانی‌ها از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشست این هفته کمیته بازار آزاد فدرال رزرو هستند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۰۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۳ درصد رشد به ۱۸۰۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: هیچ تضمینی نیست که ما ما بتوانیم به زودی موج فعلی ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم و همین مسئله سبب شده تا اشتها برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا همچنان وجود داشته باشد.

به گفته اینز بعید است سرمایه گذاران بازگشت گسترده‌ای به بازار طلا داشته باشند مگر آنکه وضعیت کرونا به شکل قابل توجهی تشدید شود.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان به ویژه در آسیا و اروپا همچنان تشدید شد و دولت‌ها تلاش کردند با محدود کردن تردد‌ها و فعالیت‌های اجتماعی جلوی گسترش سویه دلتا را بگیرند.

سوددهی اوراق قرضه ده سال دولت آمریکا شاهد کاهش بوده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار‌هایی همچون بازار طلا را پایین آورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده