تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۳۸۳
کد خبر: ۲۲۰۱۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
با همکاری شرکت فولاد مبارکه و سپاه صاحب الزمان صورت گرفت؛

افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان/همراهی شرکت «فولاد مبارکه» در مسیر توسعه افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا

‌می‌متالز - مرکز واکسیناسیون کرونا دانشگاه خوراسگان به درخواست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری «سپاه صاحب الزمان» و «شرکت فولاد مبارکه» افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، یک سال و نیم می‌شود که کشور به محاصره ویروسی، این بار نه از جنس تحریم و دشمنی، بلکه با ماهیت کرونا درآمده است. اگرچه این ویروس دامان همه جهان را گرفت، اما باز هم این «ما» بودیم که ثابت کردیم، «خواستن، توانستن» است. همین «ما» که در سخت‌ترین شرایط تحریم‌ها چرخ صنعت مان از چرخیدن نیفتاد و با تکیه بر توان و تخصص داخلی موانع را یکی از پس از دیگری پشت سر گذاشتیم و با تجهیز بیمارستان و رساندن اکسیژن رایگان به مراکز درمانگر جانی دوباره به بیماران بخشیدیم. این بخشی از رسالت صنعتی است که همواره فراگرفته تا «تهدید» را به «فرصت» تبدیل کند. همین «شرکت فولاد مبارکه» است که در راستای مسوولیت اجتماعی چشم از منافع مادی فروش اکسیژن برداشت و آن را بدون منت در اختیار هموطنان قرار داد. حال که توانستیم به تولید واکسن داخلی هم دست یابیم، باز هم «شرکت فولاد مبارکه» است که به درخواست دانشگاه علوم پزشکی لبیک گفت و در هم افزایی همیشگی با سپاه صاحب الزمان مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا را در شهر اصفهان توسعه داد تا شهروندان در اسرع وقت و بدون معطلی، در برابر این ویروس منحوس واکسینه شوند.

افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان/همراهی «شرکت فولاد مبارکه» در مسیر توسعه افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا

تسریع روند واکسیناسیون در شرق اصفهان

ظهر روز دوشنبه (۴ مرداد) مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان با ۱۰ خط تزریق به همت سپاه صاحب الزمان و شرکت فولاد مبارکه و مشارکت شهرداری اصفهان و به درخواست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد.

در ابتدای مراسم پیام نجفی، رئیس دانشگاه خوراسگان ضمن خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد: از تمام سازمانها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نظامی که در افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان همکاری داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: دانشگاه متعلق به مردم است و انتخاب این مکان می‌تواند در شتاب گیری واکسیناسیون کرونا برای اهالی شرق اصفهان و خوراسگان موثر باشد.

افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان/همراهی «شرکت فولاد مبارکه» در مسیر توسعه افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا

همگرایی و مشارکت مردم برای رفع موانع

در ادامه، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، هم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و گرامی داشت یاد شهدای سلامت اظهار کرد: از تمام سازمان‌های اجرایی، شهرداری، شورای شهر و صنایع بزرگ، خیران و... که در این یک سال و نیم گذشته با اقدامات جهادی و داوطلبانه در مهار کرونا نقش ایفا کردند؛ تشکر می‌کنم.

وی افزود: با شیوع کرونا باز هم ما ثابت کردیم هرگاه ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی در یک هم افزایی و بسیج عمومی قرار گرفت، توانستیم گام‌های موثر و مهمی را برداریم. در گذشته، این همگرایی در جنگ تحمیلی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی، تهدیدات دشمن مشهود بود و امروز هم در کرونا به وقوع پیوست. امروز با کمترین امکانات توانستیم به مقابله با بیماری کرونا برآییم این در حالی است که با بدعهدی و تحریم‌های اقتصادی روبرو بودیم.

سردار فدا به همکاری، وحدت رویه و هم افزایی نیرو‌های انقلابی برای مهار بیماری کرونا هم اشاره‌ای کرد و گفت: اتفاق نظر و همگرایی دستگاه‌های مختلف می‌تواند پیامد‌های مهم و شکیلی را خلق کند تا با افزایش ظرفیت به دستاورد‌های مهمی دست یابیم.


تحقق گام دوم انقلاب در گرو همگرایی و ظرفیت نیرو‌های مردمی است

فرمانده سپاه صاحب الزمان اظهار کرد: مشارکت تمام دستگاه‌ها و نیرو‌های انقلابی می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب موثر باشد چراکه چکیده این بیانیه بر مشارکت و به کارگیری مردم در اداره کشور استوار است تا شاهد خلق صحنه‌های دلپذیری از این هم افزایی در سطح جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت سپاه و بسیج متعلق به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. نیرو‌های انقلابی بسیج و سپاه برای عبور از موانع نظام سازماندهی شده است تا با مشارکت حداکثری بتوان بر دستاورد‌های نظام افزود.

سردار فدا افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا دردانشگاه خوراسگان را هم ماحصل همین همگرایی دستگاه‌های مختلف برشمرد و گفت: در روز چهارشنبه هم دو مرکز دیگر واکسیناسیون افتتاح می‌شود تا ۳۰ درصد به ظرفیت موجود واکسیناسیون کرونا در شهر اصفهان اضافه شود. با افتتاح مراکز جدید واکسیناسیون شاهد رفاه بیشتر مردم و کاهش تردد برای واکسیناسیون کرونا خواهیم بود تا هرچه زودتر با تسریع روند واکسیناسیون به مهار این بیماری کمک کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان هر اقدامی، در راستای مهار بیماری کرونا را طبق فرمایش رهبر انقلاب حسنه نامید و گفت: هر اقدامی که در این مسیر نباشد سیئه است؛ لذا همه باید در یک بسیج عمومی به کنترل این بیماری در جامعه کمک کنیم و جای بسی خرسندی است که در روز میلاد امام هادی (ع) و دهه امامت و ولایت در این مرکز عارف گرانقدر آیت الله شوشتری واکسن کوبرکت را دریافت کرد.

افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان/همراهی «شرکت فولاد مبارکه» در مسیر توسعه افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا

وضعیت ناگوار اصفهان در موج پنجم کرونا

اما سخنران پایانی مراسم افتتاحیه مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.

وی در ابتدا از تمام دستگاه‌ها که در ایام شیوع کرونا کنار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودند، تشکر کرد و به تشریح وضعیت کنونی بیماری کرونا در استان اصفهان پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه با کاهش حساسیت جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری‌های کرونا هستیم به طوری که تمام تخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به موج بی سابقه پنجم کرونا در اصفهان گفت: ۳۵ روز می‌شود که در پیک پنجم هستیم و شیب ابتلا کماکان روند صعودی دارد. تمام سعی ما بر این است که از ظرفیت نمازخانه‌ها و راهرو‌های بیمارستان‌ها استفاده کنیم تا رسیدگی به بیماران با اختلال مواجه نشود.


۵۰۰ هزار نفر در اصفهان واکسن کرونا دریافت کردند

حیدری ادامه داد: اطلاعات تمام افرادی که در برابر کرونا واکسینه می‌شوند در سامانه علوم پزشکی اصفهان ثبت می‌شود و تاکنون ۵۰۰ هزار نفر در اصفهان برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود، دو هفته پس از دریافت واکسن کرونا در فرد ایمنی حاصل شود که تاکنون در استان اصفهان ۱.۲ درصد افراد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ارائه اطلاعات آماری به اهمیت واکسیناسیون پرداخت و گفت: ۹۹درصد افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند به این بیماری مبتلا نشده اند که نشان از اهمیت واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳دهم درصد از افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند، در بیمارستان بستری شدند، تصریح کرد: یک دهم درصد از افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند فوت شدند این درحالی است که پیشتر ۲۰ درصد از مبتلایان فوت می‌شدند.


۳۰ درصد از جامعه هدف برای واکسیناسیون کرونا مراجعه نکردند

حیدری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از جامعه هدف برای واکسیناسیون کرونا اقدام نکرده اند، اظهار کرد: این جای تامل دارد که ۳۰ درصد از جمعیت ۷۰ سال به بالا و ۳۳ درصد از جمعیت ۶۰ سال به بالا برای واکسیناسیون کرونا مراجعه نکردند.

وی با ابراز امیدواری از آغاز فراخوانی گروه ۵۰ سال به بالا برای واکسیناسیون کرونا از هفته آینده، ابراز کرد: از آنجا که به سال تحصیلی نزدیک می‌شویم و آموزش به تنهایی کافی نیست و دانش آموزان نیازمند پرورش هم هستند گروه معلمان، طلاب و دانشجویان در اولویت واکسیناسیون کرونا تعریف شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون بیماران مبتلا به دیابت هم گفت: رانندگان تاکسی و اتوبوس هم در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند.

وی افزود: روزانه بالغ بر ۶ هزار دوز واکسن در مرکز واکسیناسیون کرونا پل شهرستان تزریق می‌شود و حداکثرمعطلی افراد برای تزریق واکسن یک ساعت است. افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه خوراسگان منجر به کاهش تردد و تسریع روند تزریق واکسن می‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده