تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۲۰۲۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ماجرای پاداش هیات مدیره بانک تجارت چه بود؟

‌می‌متالز - مدیرامور مالی بانک تجارت در واکنش به انتشار تصاویری از مجمع عمومی بانک تجارت در فضای مجازی که برای تعیین میزان پاداش هیات مدیره بود، گفت: این پاداش‌ها با وقفه ۵ ساله پرداخت شده و کاملا قانونی است.

به گزارش می‌متالز، محمود صفرزاده افزود: بانک تجارت از سال ۱۳۹۶ با زیان ۱۳۰ هزار میلیاردی مواجه شد و برهمین اساس، سند خروج از زیان را تنظیم کرد و موفق شد طی چهار سال گذشته، از زیان انباشته خارج شود و این زیان را مستهلک کند.

وی گفت: شاخص‌های عملکردی نشان می‌دهد که بانک تجارت در سال ۹۹، در چهل سال تاریخ بانک تجارت، بی سابقه بوده است.

صفرزاده افزود: مجمع عمومی صاحبان سهام برای تسویه صورت‌های مالی در سال ۹۹ پاداشی را برای پرداخت به اعضای هیات مدیره تصویب کرد که این پاداش در متن قانون و در ماده ۲۴۱ قانون تجارت و همچنین اصلاحی سال ۹۵ مصوب مجلس شورای اسلامی دیده شده، و طبق آن، صاحبان سهام می‌توانند سه درصد از سود نقدی تقسیم شده را بین اعضای هیات مدیره توزیع کنند.

مدیر امور مالی بانک تجارت گفت: این پاداش مصوب مجمع به صورت ناخالص تصویب شد و قرار شد بین ۵ نفر که عضو هیات مدیره هم هستند توزیع شود.

وی افزود: برابر اسنادی که در ۵ سال گذشته در سایت کدال هم انتشار یافته هیچ پاداشی در این مدت به اعضای هیات مدیره پرداخت نشده و امسال به جهت این که از زیان انباشته خارج شدیم این پاداش به اعضای هیات مدیره پرداخت شده است.

صفرزاده گفت: مبلغ پاداش پرداخت شده را اگر تقسیم بر مدت زمان اعلام شده کنیم ماهی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود که رقم، رقم معقولی است.

وی در خصوص تصاویری هم که در فضای مجازی از جلسه هیات مدیره پخش شده افزود: در شرایط خاص کرونایی و محدودیت‌هایی که در برگزاری مجامع وجود دارد همه شرکت‌های بورسی به دلیل آن که اعضا و سهام داران باید از روند و ریز جلسه اطلاع پیدا کنند جلسات را به صورت زنده و برخط (آنلاین) در فضای مجازی پخش می‌کنند.

مدیرامور مالی بانک تجارت اضافه کرد: جلسه مجمع سهامداران بانک تجارت هم به صورت زنده در فضای مجازی پخش شد و در همان زمان پخش زنده، تصاویری تقطیع شده توسط عده‌ای سودجو تهیه و منتشر شده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده