تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۲۰۲۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزارت خانه‌های نیرو و صمت عامل اصلی گرانی سیمان و فولاد هستند

‌می‌متالز - نماینده مردم سنقر در مجلس از عملکرد دولت در مدیریت بازار سیمان و فولاد انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، سید جواد حسینی کیا در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی عنوان کرد: رها شدگی بازار توسط دولت در روز‌های پایانی داد مردم را درآورده است. آقای روحانی رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که دستاورد آن هیچ بوده است، لذا به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس یازدهم ادامه داد: وزرای کشور و جهاد کشاورزی؛ بحران بی آبی و خشکسالی داد کشاورزان منطقه سنقر و کلیایی را درآورده است و مردم را به خاک سیاه نشانده، ستاد بحران به صورت فوری خسارات را جبران کند.

وی اظهار داشت: وزارتخانه‌های نیرو و صمت به دلیل بی تدبیری عامل اصلی گرانی سیمان و فولاد هستند و با دستان خودمان بازار سیمان و فولاد را به مافیا‌ها داده ایم. امروز وظیفه دولت، دستگاه‌های اطلاعاتی و قوه قضائیه این است که به موضوع ورود کنند، چرا که مردم بیش از این طاقت گرانی‌های افسارگسیخته را ندارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از وزارت کشور می‌خواهیم اجازه خروج سیمان از استان کرمانشاه را ندهد، چرا که این کالا در استان نایاب شده است. همچنین وزارت نیرو در احداث نیروگاه و تکمیل پروژه‌های تولید برق کشور کوتاهی کرده اند، وزارت نیرو به مردم پاسخ دهد چرا کوتاهی کرده تا امروز دچار بحران بی برقی شده ایم.

این نماینده مجلس بیان کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح موضوع منطقه جنگی شرق استان به خصوص سنقر و کلیایی را حل کند، چرا که این شهرستان‌ها دین خود را در جنگ ادا کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده