تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۴۳۸
کد خبر: ۲۲۰۴۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمان صادر نمی‌شود/ قیمت کاهش می‌یابد؟

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، از کاهش قیمت سیمان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت که این محصول، صادر نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، اسدالله کشاورز، گفت: علت اصلی مساله سیمان قطعی‌های برق است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت افزود: امسال در شرایط خشکسالی قرار داریم و حجم تولید نیروگاه‌های آبی کاهش و از سویی دیگر مصرف برق افزایش داشته است.

کشاورز بیان کرد: در بخش سیمان صادراتی نداریم و صادرات تنها به صورت کلینکر است؛ آن هم آنقدری نیست که بر روی بازار تاثیر بگذارد.

او در پایان تاکید کرد: با قول‌هایی که وزارت نیرو در بخش برق به ما داده است، از هفته‌های آتی شرایط در این بازار پایدار می‌شود

شایعه خروج سیمان از بورس کالا

بررسی‌ها حاکی است بر مبنای جلسات آخر هفته در وزارت صمت و صورت‌جلسه مربوطه، تولید سیمان کشور به‌دلیل محدودیت برق به میزان زیادی کاهش داشته و در تناسب با تقاضا نیست.

برپایه این گزارش، بورس کالا تا زمان فراهم شدن شرط عرضه کافی از سوی تولیدکنندگان سیمان متناسب با تقاضا، اجازه عرضه در بورس را نمی‌دهد.

همچنین محدودیت‌های برق تا شهریور ادامه‌دار است و تولید سیمانی‌ها تا آن زمان به حالت عادی برنمی‌گردد.

بر این اساس، پیشنهاد وزارت صمت به دولت، عدم عرضه سیمان در بورس کالا به مدت محدود بوده و نه خروج سیمان از بورس کالا.

بدیهی است در صورت تامین برق مورد نیاز سیمانی‌ها، موضوع عدم عرضه در بورس کالا منتفی می‌شود و عرضه طبق روال گذشته می‌تواند تداوم یابد

جلسه‌ای بدون حضور نماینده بخش خصوصی

هاشم آردم، فعال بازار سرمایه، روز گذشته در همین رابطه در توییتر نوشته است: در جلسه تصمیم‌گیری درباره خروج سیمان از بورس کالا نه نماینده‌ای از بورس کالا حضور دارد و نه نماینده‌ای از انجمن تولیدکنندگان سیمان. 

سیمان صادر نمی‌شود/ قیمت کاهش می‌یابد؟

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده