تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۲۰۴۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سودآوری مطلوب بانک صنعت و معدن

‌می‌متالز - رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن در نشست مجمع عمومی این بانک از رسیدن به نقطه سودآوری مطلوب در صورت‌های مالی این بانک سخن گفت.

به گزارش می‌متالز، وی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک که در تاریخ بیست و ششم تیرماه سال جاری برگزار شد، اظهار داشت: در عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۹ این بانک با سود حساب‌های خود را بست.

پاک طینت افزود: بانک صنعت و معدن اولین بانک دولتی است که در سال جاری موفق شد مجمع عمومی خود را برگزار کند و از این نظر مورد توجه و تقدیر رئیس مجمع دکتر فرهاد دژپسند قرار گرفت.

رییس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به اهمیت و لزوم افزایش سرمایه این بانک گفت: در حال حاضر با تعهدات ارزی بالای بانک لزوم توجه به بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۹ را در شرایطی پشت سرگذاشتیم که کشور درگیر بحران کرونا و افزایش تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و بانکی بود، اما علی رغم همه این مشکلات موفق شدیم عملکرد قابل قبولی در شاخص‌های مالی و اعتباری داشته باشیم.

پاک طینت ادامه داد: در سال گذشته در شاخص‌هایی مانند پرداخت تسهیلات، مصوبات و قرارداد‌ها در حدود ۶۰ درصد و در شاخص‌هایی مانند وصول مطالبات، اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه‌های ریالی در حدود ۱۴۰ درصد، رشد را شاهد بودیم.

پاک طینت عنوان داشت: با تلاش و کوشش تمامی همکاران در مجموعه بانک صنعت و معدن اقدامات و برنامه‌های مهمی مانند افزایش ۷۲ درصدی پرداخت تسهیلات، عدم ایجاد تعهدات ارزی جدید، عدم اضافه برداشت از حساب‌های بانک نزد بانک مرکزی و تأمین مالی ۴۰ شرکت دارویی به مبلغ ۱۰ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال در راستای انجام مسئولیت اجتماعی این بانک جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تحقق یافت.

وی بیان داشت: همچنین پیاده سازی حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال و تدوین و تصویب برنامه راهبردی پنج ساله این بانک، رخداد بزرگ دیگری بود که به همت و تشریک مساعی همه کارکنان به انجام رسید.

رییس هیأت مدیره این بانک اهم دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ را تمرکز بر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات تکمیلی طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۷۰ درصد، افزایش تمرکز بر وصول مطالبات، افتتاح ۸ محصول و خدمت نوین دیجیتال شامل پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات (پات)، سامانه دیجیتال فرایندی (سدف)، همراه دیجیتال فرایندی (هدف)، تفویض اختیار شرکتی (تاش)، سامانه اختیارات حد بانکی (ساحب)، اعتبارسنجی نشانی مشتریان، احراز هویت عینی غیرحضوری و امضای الکترونیکی و بهره برداری از مرکز عملیات امنیت فاوا (SOC)، همکاری با دانشگاه‌های برتر کشور (امیرکبیر، صنعتی شریف، تربیت مدرس، جهاد دانشگاهی)، فروش سهام و دارایی‌های بانک در راستای اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر دانست.

پاک طینت همچنین افتتاح ۲۲ طرح بزرگ تولیدی با حضور مقامات بلندپایه کشوری را دستاورد مهم دیگری دانست که در سال ۹۹ با تأمین مالی بانک صنعت و معدن به انجام رسید و در نتیجه بهره برداری از این طرح‌ها برای ۷ هزار و ۸۰۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

رییس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن افزود: در سال گذشته به ۹۹ شرکت دانش بنیان چندین فقره تسهیلات پرداخت شد که نسبت به سال پیش از آن ۱۰۲ درصد افزایش داشت. وی در تشریح اقدامات این بانک در راستای اجرای تکالیف مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر گفت: در سال گذشته سهام تعدادی از شرکت‌های بانک صنعت و معدن عرضه شد و تعداد ۶۸ فقره از املاک مازاد بانک نیز به فروش رسید.

پاک طینت اعلام داشت: سود سهام شرکت‌های تابعه بانک که مشتمل بر ۵ شرکت می‌باشد در سال ۹۹ به رقمی بیش از دو برابر نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت. وی با اشاره به تدوین و آغاز اجرای برنامه راهبردی پنجم بانک در سال ۹۹ بیان داشت: تمرکز بر صنایع صادرات گرا، دانش بنیان و فناوری‌های نوین، استقرار کامل حاکمیت شرکتی و بانکداری شرکتی و دیجیتال، تأمین مالی دوجانبه عرضه و تقاضا در بخش صنعت و معدن، ارتقای فرهنگ سازمانی و بهره وری نیروی انسانی، عملیات بانکداری سرمایه گذاری (تأمین از بازار سرمایه) و تأمین مالی پایدار منابع از استراتژی‌های این برنامه راهبردی می‌باشد.

پاک طینت در خصوص راهکار‌های برون رفت از چالش‌های پیش روی بانک اظهار داشت: افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک، استمرار کاهش پورتفوی ارزی بانک برای سال‌های آتی، اولویت دهی وصول مطالبات و به بهره برداری رساندن طرح‌های با پیشرفت مناسب و تعیین ساز وکار متفاوت نظارتی و ارزیابی برای بانک‌های توسعه‌ای در مقایسه با سایر بانک‌ها از جمله راه حل‌های پیشنهادی برای عبور از مشکلات و موانعی است که بانک صنعت و معدن با آن‌ها مواجه است.

وی در پایان از تلاش‌های بی شائبه تمامی کارکنان بانک به خصوص مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و کارکنان بخش‌های مالی و حسابداری در برگزاری مجمع عمومی این بانک تقدیر و تشکر نمود و تأکید کرد: امیدواریم امسال نیز در انجام مأموریت بانک و سیاست‌های ابلاغی و تحقق اهداف و چشم انداز‌های تدوین شده به موفقیت‌های بیشتری نایل شویم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده