تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۵۳۱
کد خبر: ۲۲۰۴۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گل‌گهر بهترین بهار را پشت سر گذاشت

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سه ماه نخست امسال توانست با تولید هفت میلیون و ۶۲۹ هزار تن محصول، به بیشترین میزان تولید بهاری خود دست یابد و همچنان بزرگ‌‎ترین تولیدکننده مواد اولیه صنعت فولاد کشور باقی ماند.

به گزارش می‌متالز، صنعت فولاد کشور رو به جلو حرکت می‌کند و این حرکت باید با تامین مطلوب مواد اولیه تکمیل شود. در این میان، شرکت‌های بزرگ معدنی و تولیدکنندگان سنگ‌آهن، وظیفه خطیر تامین مواد اولیه صنعت فولاد را بر عهده دارند. رشد تولید شرکت‌های سنگ‌آهنی می‌تواند حرکت رو به جلوی صنعت فولاد کشور را تضمین کند.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر پس از تغییرات مدیریتی، در یکی دو سال اخیر، توانست بهترین عملکرد تولیدی خود را در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ رقم بزند که این امر نشان می‌دهد تیم مدیریتی جدید با قدرت، هم به دنبال پشتیبانی از صنعت فولاد هستند و هم اینکه نقش شرکت گل‌گهر را در تامین مواد اولیه با رتبه یکم حفظ می‌کنند.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال ۱۳۹۷ توانسته بود طی سه ماه نخست چهار میلیون و ۱۳۰ هزار و ۳۹۹ تن کنسانتره، سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۲۷ تن گندله و در مجموع، هفت میلیون و ۳۵۲ هزار و ۶۲۶ تن محصول تولید کند. این شرکت در سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ موفق شده بود چهار میلیون و ۳ هزار و ۴۲۹ تن کنسانتره، سه میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۶۸ تن گندله و مجموعا هفت میلیون و ۱۲۸ هزار و ۲۹۷ تن محصول تولید کند. گل‌گهر در سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی، کمی دچار کاهش تولید شد؛ به طوری که سه میلیون و ۸۴ هزار و ۲۴۱ تن گندله، سه میلیون و ۶۱۴ هزار و ۶۳۸ تن کنسانتره و در مجموع ۶ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۸۷۹ تن محصول در گل‌گهر تولید شد.

شاهکار گل‌گهر در تولید طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ تکمیل شد؛ همان‌طور که گفته شد، تغییر مدیریت گل‌گهر باعث شد تیم فنی جدید گل‌گهر روی نقاط ضعف خطوط تولیدی کار کند و با برطرف کردن برخی مشکلات خطوط تولید و نیز رسیدن آب خلیج فارس به خطوط، بالاترین عملکرد تولیدی این شرکت در طول فعالیت آن رقم بخورد. این شرکت در سه ماه نخست امسال توانست سه میلیون و ۲۳۸ هزار و ۱۰۴ تن گندله، چهار میلیون و ۳۹۱ هزار و ۸۸۴ تن کنسانتره و در مجموع هفت میلیون و ۶۲۹ هزار و ۹۸۸ تن محصول تولید کند.

در نمودار زیر، روند تولید گل‌گهر نشان داده است که این شرکت در سال جاری عزم خود را برای ثبت رکورد‌های جدید تولید جزم کرده و این مهم با توجه به روند تولید، تعمیرات اساسی و نیز رسیدن آب خلیج فارس دور از دسترس نیست.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده