تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۲۰۴۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نبض بازار سیمان استان لرستان در دست دلالان؛ قیمت ۳۰۰ درصد افزایش یافته است

نبض بازار سیمان استان لرستان در دست دلالان؛ قیمت ۳۰۰ درصد افزایش یافته است
‌می‌متالز - دلالان، این روز‌ها نبض بازار سیمان استان لرستان را در دست گرفته‌اند و با خالی کردن بازار، قیمت هر پاکت را تا ۳۰۰ درصد هم افزایش داده‌اند.

به گزارش می‌متالز، استان لرستان به دلیل داشتن کارخانه سیمان شهرستان دورود، تولید کننده و صادر کننده سیمان در کشور است، اما طی روز‌ها و هفته‌های اخیر، این مصالح ساختمانی در بازار پیدا نمی‌شود و اگر هم به سختی یافت شود قیمت آن نجومی است.

در حالیکه تا همین ماه پیش، سیمان به وفور در بازار استان لرستان بود و قیمت هر پاکت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بود، ولی حالا به ندرت سیمان پیدا می‌شود و اگر هم پیدا شود قیمت هر پاکت را به ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان افزایش داده‌اند.

کمبود و قیمت نجومی سیمان در استان لرستان مشکلات زیادی رای برای کسانی که قصد ساختمان سازی دارند ایجاد کرده است و متاسفانه بازار به کنترل دلالان و سودجویان درآمده است.


قطعی برق و عرضه بدون مدیریت سیمان در بورس کالا در کنار نبود نظارت بر بازار سبب شده بازار به کنترل دلالان در بیاید و این سودجویان با خالی کردن بازار، قیمت‌ها را نجومی کنند و متاسفانه هیچ نظارتی هم وجود ندارد.

برای بررسی میدانی وضعیت سیمان، سری به بازار زدیم و این مساله را با عامل‌های فروش، رئیس اتاق اصناف لرستان و مصرف کننده‌های سیمان مطرح کردیم که صحبت‌های آن‌ها در کلیپ زیر آمده است:

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده