تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۲۰۵۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر صمت اعلام کرد؛ رشد و تداوم عرضه‌ها در بورس کالا یاری‌رسان بخش تولید

‌می‌متالز - محسن صالحی نیا معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو می‌گوید که ارزیابی وزارت صمت در زمینه عرضه محصولات و مواد اولیه در بورس کالا مثبت است که لازمه حمایت از واحد‌های تولیدی، فراهم آوردن رشد و تدام عرضه مواد در بورس کالا به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید است.

به گزارش می‌متالز، صالحی نیا در خصوص عرضه محصولات در بورس کالا اظهار داشت: از سال‌ها پیش محصولاتی مانند پتروشیمی و فولاد وارد بورس کالا شد که اکنون انواع این محصولات دارای ساختار و مکانیزمی هستند که به طور منظم و مطلوب در بورس کالا عرضه می‌شوند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: از چند سال گذشته شاهد گستردگی ورود محصولات به بورس کالا هستیم و واحد‌های تولیدی بنا بر ظرفیت و قابلیت‌هایی که دارند، می‌توانند برای فروش یا خرید محصولاتشان وارد بورس شوند.

او گفت: ظرفیت و کالا‌هایی که واحد‌ها تولید می‌کنند توسط سازمان صمت استانی تعیین می‌شود و در نهایت به بورس کالا به عنوان بستر متمرکز مبادلات معرفی می‌شوند و مصرف کنندگان می‌توانند محصول مدنظر خود را از طریق بورس تامین کنند.

صالحی نیا با بیان اینکه بورس کالا مکانیزمی درست برای کمک به واحد‌های تولیدی است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا مشکلاتی که در راه تولید و عرضه واحد‌های تولیدی در بورس کالاست را مرتفع کرد تا با رشد و تداوم عرضه ها، شرایط تامین مناسب مواد اولیه مورد نیاز تولید فراهم شود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده