تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۲۰۶۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها به استان خوزستان برای کاهش تنش آبی

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها به استان خوزستان برای کاهش تنش آبی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور کاهش اثرات خشکسالی و همچنین کاهش تنش آبی استان خوزستان ادامه پرداخت‌های مصوب ۲۸/۰۴ /۱۴۰۰ از منابع سازمان هدفمندسازی پرداخت صورت گرفت. این منابع که عمدتا به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت گردید با اولویت کاهش تنش آبی در بخش‌های تامین آب شرب و کشاورزی انجام شد.

حاجتی گفت: منابع پرداخت شده به ارگان‌های مختلفی، چون شرکت آب و فاضلاب خوزستان به مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان، اداره کل عشایر استان خوزستان مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های تامین آب شرب، آبرسانی روستایی و عشایری و مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های استان خوزستان و آبرسانی به عشایرغیوراین استان و نیز برای تامین علوفه و آب دام‌ها و جبران خسارت وارده به این نوع دام‌ها اختصاص و پرداخت این مبالغ انجام شد.

ایشان همچنین ازپرداخت مبلغ ۱۷ میلیارد تومان بابت تامین علوفه و آب دام‌های سنگین و نیزمبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان بابت مطالبات کشاورزان ناشی ازخسارت وارده سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به اراضی کشاورزی استان خوزستان به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبرداد.

وی اضافه کرد؛ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای مبارزه با آفات و بیماری جنگل‌ها و آبیاری نهال کاری‌های سنواتی منابع طبیعی در کانون‌های بحرانی ایجاد گردو غبار به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان پرداخت شد.

حاجتی همچنین ازپرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان به منظورجلوگیری از پیشروی آب دریا در اراضی کشاورزی و نخلستان‌های آبادان و خرمشهر از طریق تکمیل سد‌های مارد وپایین دست رودخانه بهمنشیر و نیز اجرای عملیات مرتبط با سد مارد خبر داد و اضافه کرد؛ شرکت سهامی آب و برق خوزستان مبلغ ۷۵ میلیارد تومان دیگررا نیزبه منظوراجرای پروژه‌های تامین آب، آبرسانی روستایی و عشایری، مقابله با تنش آب، کشاورزی ومنابع طبیعی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های استان خوزستان بابت تامین آب از منابع این سازمان دریافت کرد.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها درپایان به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب کشور برای اجرای طرح‌های آبرسانی شهر‌های دارای تنش آبی و ارتقای کیفی آب شرب این مناطق با اولویت بندی خبرداد.

وی ابراز امیدواری نمود با دریافت این منابع توسط ارگان‌های مختلف شاهد بر طرف شدن مشکلات به وجود آمده در سطح استان خوزستان باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده