تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۲۰۶۲۲
سرویس خبر : انرژی

قیمت بنزین در آمریکا باز هم افزایش یافت

‌می‌متالز - قیمت بنزین در آمریکا پس از یک کاهش کوتاه مدت دوباره بالاتر رفته است و در حال حاضر ۳.۱۶ دلار معامله می‌شود.

به زارش می‌متالز، قیمت بنزین در آمریکا که به دنبال تصمیم اوپک پلاس برای افزایش عرضه نفت از ماه اوت پایین آمده بود، یک بار دیگر در هفته گذشته افزایش یافت.

متوسط قیمت بنزین در آمریکا در هفته منتهی به بیست و ششم جولای ۲ سنت ارزان‌تر شده و به ۳.۱۵ دلار رسیده بود. دلیل این کاهش قیمت را می‌توان ثابت ماندن تقاضا برای بنزین در این کشور و کاهش قیمت جهانی نفت خام دانست.

سخنگوی انجمن خودروی آمریکا AAA، گفت: «برای پایین آوردن قیمت بنزین اوپک باید عرضه نفت را افزایش دهد و نفت خام با قیمت پایین تری در بازار فروخته شود. در این صورت قیمت بنزین پایین می‌آید، ولی باز هم بالاتر از ۳ دلار در هر گالن خواهد بود».

قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای ماه جولای به طور متوسط ۳.۱۴ دلار در هر گالن بوده است.

قیمت نفت خام طی روز‌های اخیر افزایش یافته و نفت برنت در حال حاضر بالاتر از ۷۵ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. قیمت نفت آمریکا هم در اولین ساعات روز پنجشنبه به ۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت بنزین در آمریکا پس از یک کاهش کوتاه مدت دوباره بالاتر رفته است و در حال حاضر ۳.۱۶ دلار معامله می‌شود یعنی ۲ سنت بیشتر از هفته گذشته و ۹۸ سنت در هر گالن بالاتر از سال گذشته در همین زمان.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ۲.۳ میلیون بشکه از ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته کم شده است و متوسط تولید به ۹.۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد. با توجه به کاهش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای ذخایر بنزین و متوسط تولید ۹.۱ میلیون بشکه در روز روز در هفته گذشته، واضح است که تقاضا برای بنزین در آمریکا علی رغم ترس از گسترش نوع جدید کرونا بالا رفته است.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های بازار در حال حاضر این است که اوج دوباره همه‌گیری کرونا روند بهبود تقاضا برای بنزین را مختل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده