تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۲۰۶۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۵ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۵هزار و ۲۱۰واحد افزایش، معادل ۰.۴۰درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۳ روز معاملاتی تعداد ۱۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۶۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۳۸۴ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۷.۸۵، ۴.۹۲ و ۷.۱۴ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر (که ۳ روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۵۳۴ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۵ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۴.۲۹ و ۱۴.۴۱ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۸ مردادماه با ۵ هزار و ۲۱۰ واحد افزایش، معادل ۰.۴۰ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزارو ۵۱۶ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۶ هزار و ۳۲۹ واحد کاهش، معادل ۱.۵۷ درصد افت کرد و رقم ۳۹۶ هزار و ۷۴۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۸ هزار و ۴۷۱ واحد افزایش به رقم ۹۹۶ هزار و ۴۰۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۵ هزار و ۶۶۵ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۸۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۸۹ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱.۳۸ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده