تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۲۱۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون رئیس جمهور و معاون وزیر صمت؛

مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی استان گیلان گشایش یافت

‌می‌متالز - مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی استان گیلان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استاندار گیلان گشایش یافت.

به گزارش می‌متالز، محمد باقر نوبخت و علی رسولیان در سفر به استان گیلان و با حضور در ناحیه صنعتی رشت، مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی استان گیلان را افتتاح کردند.

این مرکز با زیربنای ۳ هزار و ۸۵۳ مترمربع و اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی، استانی و داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان احداث شده است.

مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی استان گیلان شامل ۵۰ دفتر کار مجزا برای استقرار مشاوران کسب و کار، عاملان خوشه‌های کسب و کار، کنسرسیوم‌های صادراتی، فن بازار، کلینیک کسب و کار و برخی واحد‌های صنعتی فناور و خدمت رسان، همچنین یک سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، سایت رایانه، کلاس آموزش، فضای نمایشگاهی و نمازخانه می‌باشد.

مراکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک‌های صنعتی به منظور ایجاد امکانات مناسب برای استقرار ارائه دهندگان خدمات کسب و کار، شامل مشاوران ذیصلاح، دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و همچنین دپارتمان R&D واحد‌های فناور و ... که هرکدام به فراخور تخصص خود و نیاز واحد صنعتی قادر به ارائه خدمت در زمینه‌های مختلف تخصصی نظیر فنی و مهندسی، مدیریتی، حقوقی، بازاریابی و آموزشی هستند، در یک مکان مشخص و به منظور دسترسی سریع و آسان صنعتگران توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برنامه ریزی و احداث می‌شود.

واحد‌های راکد و تعطیل کشور ۱۳ درصد کاهش یافت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه گشایش مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود شرایط سخت کشور، در مجموع واحد‌های راکد و تعطیل کشور نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

علی رسولیان افزود: سال گذشته با وجود شرایط دشوار تحریم‌ها و کرونا، رشد صنعت بیش از هفت درصد بوده که در کشور و استان گیلان این امر محقق شده است. وی اضافه کرد: با توجه به ساخت و ساز‌های درحال انجام در شهرک‌های صنعتی گیلان، انتظار شرایط بهتری نیز می‌رود. رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۵۵۷ واحد صنعتی راکد و امسال هم ۳۲۰ واحد تا کنون احیاء شده و امیدواریم تا پایان سال به یک هزار و ۶۰۰ واحد برسد.

رسولیان در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره قطعی برق در شهرک‌های صنعتی گفت: به دنبال این هستیم که هفت هزار هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: در مناطقی که میزان تابش خورشید کمتر وجود دارد، زمین رایگان در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌دهیم که با احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک (CHP) برق ایجاد کنند. شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان اکنون با دارا بودن ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره‌برداری برخوردار از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب، یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۸۱۴ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۶۲۶ هکتار و بهره‌برداری از ۹۳۴ واحد صنعتی و ۵۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۱۶ هزار و ۳۲۲ نفر را در سراسر استان گیلان فراهم کرده است.

مدیران حوزه مدیرعامل، حراست و روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر یک روزه به استان گیلان همراهی می‌کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده