تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۲۱۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی آق قلا عنوان کرد:

احیاء ۳۲۲ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در چهار ماهه نخست امسال/ تولید برق توسط مولد‌های مقیاس کوچک و نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از پساب شهری و بازچرخانی آب در شهرک‌های صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف گذاری انجام شده برای احیاء واحد‌های تولیدی راکد در سال جاری ۱۶۰۰ واحد صنعتی را شناسایی کرده ایم که حدود ۳۲۲ واحد در چهار ماه نخست امسال احیاء و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در جریان سفر به استان گلستان و در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی آق قلا در گفتگو با خبرنگاران افزود: با احیاء این واحد‌های صنعتی برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد شد و تعداد واحد‌های راکد ۱۳ درصد کاهش یافت که امیدواریم بتوانیم بقیه واحد‌های صنعتی را نیز احیاء کنیم.

وی از اعطای مشوق‌های مناسب به طرح‌های صنعتی درحال ساخت و ساز در شهرک‌های صنعتی نیز خبر داد و اضافه کرد: کسانی که بتوانند طرح‌های خود را به موقع به بهره برداری برسانند، از ۳۰ درصد تخفیف و اقساط بلند مدت واگذاری زمین بهره مند می‌شوند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: دو رویکرد برای تأمین زیرساخت برق و آب در شهرک‌های صنعتی داریم که یکی تولید برق توسط مولد‌های مقیاس کوچک و نیروگاه‌های خورشیدی در داخل شهرک‌های صنعتی و دیگری استفاده از پساب شهری و بازچرخانی آب در شهرک‌های صنعتی است.

رسولیان اظهار داشت: برای تولید برق خورشیدی ۷ هزار هکتار زمین از جمله در شهرک صنعتی اترک را شناسایی کرده ایم که با همکاری استانداری و شرکت شهر‌های صنعتی استان این اراضی را به تولید برق خورشیدی اختصاص می‌دهیم تا زمین‌های آن با اقساط بلند مدت در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد و وزارت نیرو نیز برق را با قیمت مناسب از آنان بخرد تا این کار برای سرمایه گذاران اقتصادی‌تر شود.

وی همچنین از شناسایی ۵ هزار هکتار سقف سوله واحد‌های صنعتی برای تأمین برق خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و افزود: برنامه ریزی کرده ایم تا با وزارت نیرو اقداماتی را انجام دهیم که این تولید برق اقتصادی‌تر شود و با اعطای تسهیلات بانک مرکزی بتوانیم برق واحد‌های صنعتی را از منابع پاک و بدون آلایندگی تأمین نماییم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تمامی مراحل مطالعاتی این طرح انجام شده و توافقاتش صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم از دولت مجوز آن را بگیریم.

رسولیان ادامه داد: طرح دیگر ما تأمین آب مبتنی بر بازچرخانی آب در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و استفاده از پساب شهر‌ها از جمله شهر گرگان است که آب مطمئنی را برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم می‌کند.

مدیران حوزه مدیرعامل و روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر یک روزه به استان گلستان همراهی می‌کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده