تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۲۲۱۰۴۷
سرویس خبر : اجتماعی

کارنامه درخشان سپاهان؛ بهترین خط حمله با بیشترین پیروزی

‌می‌متالز - تیم فوتبال سپاهان با بیشترین پیروزی و بهترین خط حمله در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل (۱۳۹۹-۱۴۰۰) کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشت و با ۶۵ امتیاز مقتدرانه به نایب قهرمانی دست پیدا کرد چرا که در ۱۹ دوره قبلی لیگ برتر هر تیمی که بالای ۶۰ امتیاز آورده بود، قهرمان شده بود.

به گزارش می‌متالز، لیگ برتر فوتبال ایران در فصل (۱۳۹۹-۱۴۰۰) جمعه شب نهم مردادماه ۱۴۰۰ با قهرمانی تیم پرسپولیس تهران و نایب قهرمانی فولاد مبارکه سپاهان به پایان رسید و تیم‌های ماشین سازی تبریز و سایپای تهران با لیگ برتر خداحافظی کردند.

فولاد مبارکه سپاهان در کسب امتیاز به عنوان تیم دوم جدول رکورد بسیار خوب و به نوعی دست نیافتنی بر جای گذاشت چرا که در طول تاریخ لیگ برتر ایران (جدول ۱۶ تیمی) هیچ نایب قهرمانی به امتیاز ۶۰ هم نرسیده بود و هر تیمی که بالای ۶۰ امتیاز آورده بود، قهرمان شده بود، اما شاگردان محرم نویدکیا به این مهم رسیدند و با ۶۵ امتیاز مقتدرانه به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

هرچند سپاهان با بدشانسی به این رتبه رسید و اگر بی دقتی داوران و برخی بازیکنانش نبود این تیم تحول یافته به واسطه حضور محرم نویدکیا حداقل یک جام را برای هواداران طلایی پوش به ارمغان می‌آورد.

کارنامه درخشان سپاهان؛ بهترین خط حمله با بیشترین پیروزی

آقای گلی و بهترین خط حمله لیگ

در لیگ بیستم سپاهانی‌ها با زدن ۵۳ گل عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کرد که در این بین سجاد شهباززاده مهاجم طلایی پوشان با ثمر رساندن ۲۰ گل آقای گل لیگ بیستم ایران شد.

سجاد شهباززاده زیر نظر محرم نویدکیا به اوج برگشت و حتی از بهترین دوران گذشته خود نیز درخشان‌تر عمل و در آخرین شب لیگ برتر آخرین گل فصل سپاهانی‌ها را به ثمر رساند.

لیگ برتر یازده فصل به صورت شانزده تیمی برگزار شده و در شرایطی که تیم‌ها سی بازی را انجام داده باشند تنها سه بازیکن به مرز بیست گل رسیده‌اند و سومین بازیکن نیز جمعه شب به این آمار دست یافت.

رضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر در دو فصل پیاپی توانست با لباس استقلال با ۲۰ و ۲۱ گل عنوان گلزن برتر فصل را کسب کند.

همچنین ادینهو مهاجم برزیلی تراکتور در لیگ چهاردهم توانست به یک قدمی رکورد عنایتی برسد و با بیست گل آقای گل لیگ و ستاره نایب قهرمان آن فصل لیگ برتر شود.

حال نوبت به سجاد شهباززاده رسید تا با گل زدن مقابل تیم استقلال با ۲۰ گل در لیگ بیستم نام خود را در جمع بهترین آقای گل‌های تاریخ لیگ برتر ثبت کند. شهباززاده این فصل مقابل نساجی، ماشین‌سازی، آلومینیوم و صنعت‌نفت دبل کرد و مجموعا در ۱۶ بازی گلزنی کرد.

بدترین خط حمله لیگ از آن تیم‌های سقوط کرده ماشین سازی تبریز و سایپای تهران است که مهاجمان این تیم‌ها ۱۹ گل وارد دروازه حریفان کردند.

کارنامه درخشان سپاهان؛ بهترین خط حمله با بیشترین پیروزی

کسب بیشترین پیروزی

پرسپولیس با ۱۴ گل دریافتی بهترین خط دفاع لیگ را از آن خود کرد که در مقابل ماشین سازی تبریز با دریافت ۵۲ گل ضعیف‌ترین خط دفاع را داشت، فولاد مبارکه سپاهان در خط دفاعی آمار مطلوبی نداشت چراکه این تیم ۲۴ بار دروازه خود را باز شده دید.

از نظر آماری تیم فولاد خوزستان با ۱۴ مساوی بیشترین تساوی را در کارنامه ثبت کرد و کمترین را تیم‌های گل گهر سیرجان و نساجی مازندران با ۶ تساوی داشتند.

بیشترین پیروزی را در این فصل تیم‌های پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان با ۱۹ برد به دست آورده اند. این دو تیم اگر یک پیروزی دیگر در کارنامه خود ثبت می‌کردند دو سوم از بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتند.

ماشین سازی تبریز نیز با کسب دو پیروزی کمترین برد را از آن خود کرد تا شرایطش برای سقوط به لیگ آزادگان از مدت‌ها قبل مهیا شود.

تیمی تنها با ۳ شکست

تیم پرسپولیس در ۳۰ بازی انجام داده تنها یک باخت آن هم در مقابل آلومینیوم اراک داشت. شاگردان محرم نویدکیا نیز با قبول سه شکست دومین تیمی هستند که کمترین باخت را تجربه کردند و از آن سو ماشین سازی نگون بخت از ۳۰ بازی انجام داده متحمل ۲۰ شکست شده، ۸ تساوی به دست آورده و دو شکست در کارنامه دارد.

کارنامه درخشان سپاهان؛ بهترین خط حمله با بیشترین پیروزی

ثبت ۱۴ کلین شیت

حامد لک گلر پرسپولیس با همکاری و عملکرد قابل توجه سازمان دفاعی تیمش با ۱۷ کلین شیت در لیگ برتر، با اختلاف، بهترین عملکرد را در میان دروازه‌بان‌های حال حاضر فصل بیستم داشته است.

پرسپولیس همچنین در ۴۸ مسابقه لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، جام حذفی و سوپرجام ۲۸ مسابقه را با کلین‌شیت پشت سر گذاشت که سهم حامد لک از این تعداد ۲۴ کلین شیت و سهم بوژیدار با توجه به حضور اندک دربازی‌ها چهارکلین شیت بود.

پیام نیازمند گلر فولاد مبارکه سپاهان نیز ۱۴ کلین شیت را به نام خود ثبت کرد که در لیگ بیستم پشت سر حامد لک ایستاد.

در مجموع در فصل (۱۳۹۹-۱۴۰۰) بازی‌های بسیار خوبی را از فولاد مبارکه سپاهان شاهد بودیم تیمی که به حواشی توجه نداشت و همه بازیکنان، کادرفنی و مجموعه باشگاه رسیدن به موفقیت بود.

کارنامه درخشان سپاهان؛ بهترین خط حمله با بیشترین پیروزی

سرلوحه آرامش و اخلاق

کردار و منش نویدکیا مانند عدم توجه به اشتباهات داوری مورد توجه بسیاری از اهالی فوتبال قرار گرفته و این مساله تاثیر زیادی هم روی تک تک اعضای تیم داشته است.

علاوه بر تاثیرات مثبت فنی که به واسطه حضور نویدکیا در سپاهان ایجاد شد، رفتار و اخلاق این مربی جوان نیز شخصیت سپاهان را دگرگون و این تیم را به مجموعه‌ای آرام چه درون زمین و چه بیرون از آن تبدیل کرد.

دفاع تمام قد نویدکیا از دروازه‌بان و مدافعین تیمش در روز‌هایی که می‌رفت انتقادات از سپاهان به خاطر تزلزل دفاعی گسترده و حاشیه‌ساز شود، آرامش را به تیم برگرداند و انرژی بخش دفاعی تیم را بازیابی کرد.

در کنار نویدکیا، نباید از مدیریت محمدرضا ساکت در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان چشم پوشی کرد. حضور ساکت در راس مدیریت باشگاه همان چیزی بود که هوادران طلایی پوش می‌خواستند و نقش مدیریت وی در موفقیت‌های امسال بسیار پررنگ دیده شد.

به هر حال فصل فوتبالی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) به پایان رسید و سپاهان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و در فصل جدید باید در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و مهمترین کار حفظ اسکلت اصلی تیم است که محرم نویدکیا و محمدرضا ساکت به خوبی این را می‌دانند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده