تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۲۱۰۷۳
سرویس خبر : انرژی

احتمال رشد دوباره مصرف برق در روز‌های آینده

‌می‌متالز - معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود با افزایش دما در روز‌های آینده، میزان مصرف برق به ۶۴هزار مگاوات برسد.

به گزارش می‌متالز، مهدی مقیم‌زاده افزود: میزان مصرف شنبه نسبت به مدت مشابه هفته قبل با کاهش ۲هزار و ۵۰۰مگاواتی همراه شد. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا انتهای شنبه میزان مصرف به ۶۲ تا ۶۲ هزار و ۵۰۰مگاوات برسد. معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران عنوان کرد: اکنون صنایع بزرگ فولادی ۵۰درصد نیاز برق خود را دریافت می‌کنند و با ۵۰درصد ظرفیت درحال کار هستند.

مقیم‌زاده گفت: صنایع سیمان نیز با توجه به تامین ۷۰درصد برق مورد نیاز با ظرفیت ۷۰درصدی درحال کار هستند و امید است با تداوم همکاری این صنایع بتوان برق مورد نیاز بخش خانگی را تامین کرد.

وی ادامه داد: در روز‌های آینده بخش‌های شمالی کشور با افزایش دمای بین ۳ تا ۴درجه روبه‌رو خواهند شد و براین اساس پیش‌بینی می‌شود مصرف برق تا ۶۴هزار مگاوات برسد. معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق افزود: تلاش می‌شود افزایش ۲هزارمگاواتی مصرف از طریق راه‌اندازی واحد‌های تحت تعمیر تامین شود. مقیم‌زاده گفت: نیروگاه بیستون و شهید سلیمی هرکدام یک واحد تحت تعمیر دارند که حدود هزار مگاوات است.

وی ابراز امیدواری کرد این واحد‌ها تا پایان شنبه شب بتوانند وارد مدار شده و تامین برق کنند. معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تلاش می‌شود از حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی نیز استفاده شود تا کمبود تولید ناشی از افزایش مصرف نداشته باشیم. مقیم‌زاده بر تداوم مدیریت مصرف از سوی مشترکان خانگی تاکید کرد تا روز‌های گرم پیش‌رو با کمترین مشکل سپری شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده