تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۲۱۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد؛

کاهش قیمت سکه تحت تاثیر دو عامل داخلی و خارجی

‌می‌متالز - نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز قیمت انواع سکه به دو دلیل جهانی و داخلی، با کاهش همراه بوده است.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به کاهش ۴ دلاری هر اونس طلا و رسیدن به نرخ ۱۸۰۸ دلار در بازار جهانی اظهار داشت: در سومین روز معاملاتی این هفته، بهای انواع سکه و طلا با کاهش همراه است. وی تاکید کرد: کاهش نرخ ارز در یکی دو روز گذشته و افت بهای جهانی طلا، از دلایل عقب نشینی سکه در معاملات امروز است.

کشتی آرای در ادامه به آخرین نرخ‌های امروز بازار طلا و سکه اشاره داشت و افزود: امروز (دوشنبه یازدهم مردادماه ۱۴۰۰) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) در حال ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، با کاهش همراه است.

هر نیم سکه نیز امروز به رقم ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه به رقم ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز امروز بدون تغییر، دو میلیون و ۳۵۰ تومان قیمت گذاری شده است. هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز با افزایش به رقم ۴ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان رسیده است و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان افزود: حباب سکه امامی در بازار امروز، به دلیل افزایش تقاضا با افزایش نسبت به روز قبل به رقم ۵۰۰ هزار تومان رسیده است

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده