تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۱۷۸
کد خبر: ۲۲۱۳۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
امام جمعه شهرستان اسفراین:

مردم اسفراین باید از سهام یکسان در معدن آلبلاغ برخوردار شوند

‌می‌متالز - حجت الاسلام محمدیان گفت: معدن آلبلاغ مصداق بارز انفال است و باید مردم شهرستان اسفراین و روستا‌ها همه به یک اندازه از این معدن سهم داشته باشند و جلوی هر نوع برداشت غیرمجاز گرفته شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام محمدیان، امام جمعه شهرستان اسفراین اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از نظر مادی و معنوی در شهرستان دارالقران اسفراین وجود دارد، قطعا مردم دارای گنج هستند و براین اساس نباید این همه نیروی بیکار در شهرستان وجود داشته باشد.

امام جمعه شهرستان اسفراین با بیان اینکه طی سال‌های اخیر برداشت‌های غیرمجاز زیادی در این مکان صورت گرفت، گفت: هنجار شکنی‌ها و مواردی از این دست هم از مسوولان و برخی افراد متخلف دیده شد که متاسفانه گردن کلفتی ها، تیراندازی‌ها و کشته‌هایی در این معدن اتفاق افتاد که از تریبون نماز جمعه خواستار برگرداندن امنیت به شهرستان و مردم شدیم.

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: با پیگیری‌ها و مطالبه گری‌هایی که صورت گرفت، مسوولان امنیتی وارد عمل شدند و شرکت حفاظتی را با ۱۰۰ نفر در این منطقه فعال کردند.

وی با تاکید بر بهره بردن یکسان تمام مردم اسفراین از منفعت این معدن، توضیح داد: دولت می‌تواند این معدن را به شرکت‌هایی واگذار کند که بومی شهرستان اسفراین باشند.

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: باید یک شرکت از بین مردم و تحت عنوان سهامی خاص ایجاد شود و بدون مزایده امتیاز استخراج را تحویل بگیرد.

امام جمعه اسفراین با اشاره با بیانیه حمایتی که در گروه‌ها و کانال‌ها در رابطه با شرکت تعاونی منتشر شده بود، گفت: این بیانیه به معنای طرفداری از این شرکت نیست.

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی شرکت تعاونی برای معدن آلبلاغ سهیم کردن تمامی مردم اسفراین در منفعت حاصل از این معدن است، گفت: براین اساس اعلام کردیم اگر قرار به ورود مردم در این موضوع است باید همه مردم شرکت کنند و باید به طریقی سهم برابر برای همه در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام محمدیان گفت: در این شرکت یا هر شرکت تعاونی که مردم سرمایه‌گذاری می‌کنند، در صورت نیاز اگر افراد هیئت مدیره صلاحیت نداشته باشند، باید مردم به راحتی بتوانند با رای اکثریت افراد هیئت مدیره را تغییر دهند.

امام جمعه اسفراین خاطرنشان کرد: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که منطقه آلبلاغ منطقه وسیعی بوده و امنیت جزء اولویت‌های آن است و همه باید در کنار یکدیگر کار را به نتیجه برسانیم، همچنین از طرفی باید زمان را مد نظر داشته باشیم و نباید این زمان طولانی شود که برای شهرستان قطعاً ایجاد خطر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: حمایت اصلی من در رابطه با سهم برابر بوده است، بقیه امور برعهده بنده نیست و باید استاندار، فرماندار و نماینده شهر و سایر متولیان امر نظر دهند.

حجت الاسلام محمدیان همچنین اضافه کرد: معدن آلبلاغ مصداق بارز انفال است و مال همه ملت محسوب می‌شود، در رابطه با مسوولیت اجتماعی باید مردم شهرستان اسفراین و روستا‌ها همه به یک اندازه از این معدن سهم داشته باشند و جلوی هر نوع برداشت غیرمجاز گرفته شود، زیرا در غیر این صورت حرام است.

منبع: عصراترک

نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
میخوام سهامدار بشم ، راهنماییم میکنید ، 09025187090
عناوین برگزیده