تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۳۸۳
کد خبر: ۲۴۲۷۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار اسفراین خبر داد:

عضوگیری بیش از ۲۸ هزار نفر در شرکت تعاونی معدن آلبلاغ

‌می‌متالز - فرماندار اسفراین از تشکیل شرکت تعاونی مرتبط با معدن آلبلاغ در این شهرستان خبر داد و گفت: برای اینکه مردم بتوانند از معدن آلبلاغ ذی نفع شوند شرکت تعاونی تشکیل شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی کرامتی اظهارکرد: تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر عضو این شرکت تعاونی شده اند و عضوگیری در آن ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام مطالعات اولیه در معدن سرب و روی آلبلاغ به پایان رسیده است، افزود: باید مطالعات تکمیلی توسط ایمیدرو انجام شود که پیش نیاز آن ساخت راه دسترسی است.

کرامتی ادامه داد: امکان سنجی طرح برای راهسازی انجام شده و به سازمان محیط زیست ارسال و این سازمان اصلاحات لازم را ارسال کرده است و هم اکنون ایمیدرو در مرحله انتخاب پیمانکار اط طریق انجام ترک تشریفات است.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا برای ساخت جاده مورد نیاز از پیمانکاران بومی استان استفاده شود.

این مقام مسوول به راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی در معدن آلبلاغ نیز اشاره کرد و گفت: گمانه زنی‌های اولیه برای مشخص کردن ظرفیت ماده معدنی سرب و روی در آلبلاغ انجام شده و طبق گمانه زنی‌های انجام شده پتانسیل راه اندازی واحدفرآوری سرب و روی وجود دارد.

وی افزود: در این زمینه مکاتبات لازم به ادارات محیط زیست برای مشخص کردن الزامات، منابع طبیعی برای تعیین عرصه مناسب و سازمان صمت استان انجام شده است.

فرماندار اسفراین ادامه داد: شرکت تعاونی راه اندازی شده می‌تواند از طریق واگذاری سهام اقدام به ساخت و راه اندازی واحد تولیدی مذکور کند.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده