تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۳۹۳۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار اسفراین اعلام کرد:

صدور گواهی کشف معدن آلبلاغ اسفراین تا ۲ هفته آینده انجام می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار اسفراین گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده با مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و ارائه گزارش‌های این سازمان در باره میزان ذخایر معدن آلبلاغ، گواهی کشف این معدن سرب و روی تا ۲ هفته آینده صادر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی کرامتی اظهار داشت: از زمان آغاز حفاظت، مطالعات اولیه اکتشافی، نمونه برداری و تعیین میزان ذخایر معدن تاکنون نشست‌های زیادی با مدیران ایمیدرو برگزار و قرار شد اقدامات قانونی برای صدور گواهی اکتشاف به سرعت انجام شود.

وی مطالعات تکمیلی و ایجاد راه دسترسی به منطقه معدنی آلبلاغ را از الزامات صدور گواهی اکتشاف ذکر کرد و افزود: مسیر روستای گنجدان که در مطالعات اولیه به عنوان راه دسترسی به معدن آلبلاغ برگزیده شده بود در بررسی مجدد کارشناسان به مسیر دره گوارکی تغییر کرده است.

کرامتی گفت: برای مسیر دسترسی به معدن آلبلاغ از مسیر دره گوارکی که در مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست شهرستان قرار دارد نیاز به صدور مجدد مجوز از سازمان محیط زیست است که با ارجاع این موضوع به سازمان حفاظت محیط زیست و پیگیری انجام شده مجوز ایجاد راه دسترسی از مسیر جدید دره گوارکی از سوی سازمان محیط زیست در هفته گذشته صادر شد.

وی افزود همزمان ایمیدرو باید پیمانکار اجرای مسیر دسترسی به معدن را انتخاب کرده و عملیات راه دسترسی به معدن آلبلاغ را آغاز کند.

فرماندار اسفراین گفت: پس از صدور مجوز کشف و انتخاب پیمانکار، کار اکتشاف و استخراج از محدوده مشخص شده آغاز خواهد شد.

شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده