تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۲۱۴۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۵۶۰ هزار میلیارد ریال در استان قزوین سرمایه گذاری می‌شود

‌می‌متالز - معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت:۲ هزار و ۵۶۵ طرح صنعتی با پیش بینی ۵۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان قزوین در حال اجرا است.

به گزارش می‌متالز، کامران لشگری افزود: پیش بینی می‌شود که این میزان سرمایه گذاری برای استان قزوین ۱۱۴ هزار نفر اشتغالزایی به دنبال داشته باشد.

وی یادآورشد: هم اکنون سه هزار و ۴۸۲ واحد تولیدی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که برای ۱۵۲ هزار نفر نیز فرصت اشتغال فراهم کرده اند.

معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به میانگین رشد صدور جواز تاسیس واحد‌های صنعتی در سطح این استان، گفت: براساس گزارش عملکرد وزارت صمت، میانگین رشد صدور جواز تاسیس در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون از نظر تعداد ۲۷.۵ درصد، از نظر سرمایه گذاری ۱۰۳ درصد و از نظر پیش بینی اشتغال ۵۱ درصد بوده که این ارقام در استان به ترتیب ۶۴.۸، ۲۸۱.۲ و ۴۶ درصد است.

لشگری با اشاره به صدور پروانه بهره برداری، افزود: میزان رشد صدور پروانه بهره برداری در کشور ۱۶۴ درصد بوده و استان قزوین ۳۵۹ درصد رشد را در این زمینه تجربه کرده است.

وی گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی، اشتغالزایی و جهش تولید ضروری است که قطعا به همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان نیاز دارد.

معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین، اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری این استان تعیین شده و برای تسریع در روند سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار می‌گیرد.

لشگری خاطر نشان ساخت: توسعه صنایع الکترونیکی، ماشین آلات و تجهیزات و صنایع حمل و نقل، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع‌های تک و با ارزش افزوده بالا از جمله اولویت‌های وزارت صنعت معدن و تجارت در زمینه جذب سرمایه گذاری است.

وی اضافه کرد: استان قزوین با داشتن شرایط مناسب و پتانسیل‌های بالای صنعتی از جمله استقرار نخستین شهر صنعتی کشور، نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در شاهراه‌های ارتباطی شرایط مطلوبی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد و در حوزه صنایع نوین از قبیل حوزه بیوتکنولوژی، مواد نو و نانوفناوری، الکترونیک و میکرو الکترونیک، مکانیک و هوافضا، انرژی‌های نو، برق و مخابرات، نرم‌افزار، فناوری اطلاعات و ارتباطات و لیزر و اپتیک از سرمایه گذاران استقبال می‌کند.

تاکنون ۳۰ کشور در استان قزوین در زمینه‌های مختلف صنعتی و تولیدی سرمایه گذاری کرده اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده