تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۲۲۱۴۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ساختار بودجه در دولت جدید اصلاح می‌شود

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعتقاد ما بر این است که اصلاح ساختار بودجه در دولت آیت‌الله رئیسی رقم خواهد خورد و ما این مسئله را به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه دولت در یک شرایط خاصی کار خود را آغاز می‌کند، گفت: شاخص‌های اقتصادی در پایان دولت دوازدهم حاکی از یک شرایط خاص است.

وی تاکید کرد: همه این موارد بدین معنا نیست که امکان گذار از این وضعیت و فائق آمدن از آن وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما معتقدیم دولت می‌تواند از ظرفیت مجلس، دستگاه‌های قضایی و هماهنگی بین ارکان نظام برای فائق آمدن به مشکلات استفاده کند.

پورابراهیمی تاکید کرد: طبیعتا بخشی از مشکلات کوتاه مدت است و بخشی از مشکلات هم میان مدت و بخشی هم بلند مدت لذا دولت فعلا باید اقدامات کوتاه‌مدت را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه رفع کسری بودجه اقدام کوتاه مدت است اظهارداشت: طبیعتاً کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی عدد قابل توجهی است. البته ما با دولت یازدهم و دوازدهم بار‌ها برای راهکار حل کسری بودجه بر اساس یک نگاه علمی صحبت کردیم و، اما هیچ اراده و عزمی برای ساختار بودجه از سوی دولت مشاهده نشد.

پورابراهیمی اظهارداشت: بنابراین اعتقاد ما بر این است که اصلاح ساختار بودجه در دولت آیت‌الله رئیسی رقم خواهد خورد و ما این مسئله را به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده