تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۲۱۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

علیزاده: نگرش رئیسی به بازار سرمایه، امید‌ها به این بازار را افزایش داده است

‌می‌متالز - عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: همین که سهامداران خُرد متوجه باشند که دولت تلاش دارد تا این از این بازار حمایت کند این امر به خودی خود بسیار راهگشا است و می‌تواند رونق جدیدی در بازار سرمایه ایجاد کند.

به گزارش می‌متالز، محسن علیزاده با بیان اینکه بازگشت اعتماد مهمترین عنصر رونق بازار سرمایه قلمداد می‌شود، گفت: همین که سهامداران خُرد متوجه باشند که دولت تلاش دارد تا این از این بازار حمایت کند این امر به خودی خود بسیار راهگشا است و می‌تواند رونق جدیدی در بازار سرمایه ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی از اقدامات در بازار سرمایه اظهارداشت: سران قوا در ماه‌های گذشته تصمیمات خوبی در راستای بازار سرمایه اتخاذ کردند که باید این تصمیمات به طور دقیق اجرای شد، اما متاسفانه این تصمیمات به خوبی اجرا نشده است و اگر در دولت جدید همه آن تصمیمات را اجرایی کند بازار سرمایه روند رو به رشد خود را پیدا خواهد کرد.

علیزاده با بیان اینکه خوشبختانه رئیس دولت سیزدهم نگرش حمایتی خوبی را از بازار سرمایه داشته است، بیان داشت: نوع نگرش رئیس دولت سیزدهم به بازار سرمایه، امید‌ها به این بازار را افزایش داده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه لازم است در ادامه این رویکرد صورت‌های مالی زیر مجموعه‌های این سازمان منتشر شود، تصریح کرد: البته برخی صورت‌های مالی منتشر شده و همین امر باعث اعتمادافزایی به این بازار شده است.

وی با اشاره به سرنوشت متخلفان بازار سرمایه اظهار داشت: قرار است در دولت آینده با همان رویکردی که آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه داشته‌اند مبارزه با فساد، رانت و ویژه‌خواری حتماً در همه حوزه‌ها رخ دهد لذا شاید یکی از مهمترین حوزه‌هایی که لازم است حتماً به آن ورود کند و مبارزه جدی با فساد انجام دهد، همین بازار سرمایه باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رئیس‌جمهور حتماً باید به تخلفات متخلفین بازار سرمایه بپردازد و این مسئله از جمله مطالبات مجلس نیز هست.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده