تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۲۲۱۵۸۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرعامل شرکت اطلس پمپ سپاهان:

امیدواریم در دولت جدید شاهد ثبات اقتصادی باشیم/ بزرگترین چالش صنایع میان دستی کمبود نیروی انسانی است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت اطلس پمپ سپاهان گفت: واحد‌های تولیدی در صنایع میان دستی با چالش هایی، چون کمبود نیروی انسانی و نبود ثبات اقتصادی مواجه هستند که امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد ثبات اقتصادی باشیم.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم احمدی اظهار کرد: هلدینگ اطلس پمپ سپاهان در منطقه صنعتی دولت آباد، تولید کننده قطعات خودرو با اشتغال زایی بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر است که نیمی از این نیروی انسانی شاغل در هلدینگ در شرکت اطلس پمپ سپاهان مشغول به فعالیت هستند. این شرکت تولید کننده انواع قطعات خودرو اعم از قطعات گیربکس و موتوری برای خودروسازان ایران خودرو، سایپا و در گذشته هم برای سیتروئن بود.

مدیرعامل شرکت اطلس پمپ سپاهان یکی از چالش‌های مهم این واحد صنعتی را کمبود نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: بزرگترین چالش صنایع میان دستی کمبود نیروی انسانی اعم از متخصص و غیرمتخصص است. از یک سو برای جذب و آموزش نیرو‌های انسانی اقدامات بسیاری انجام می‌شود، اما همین نیرو پس از مدت کوتاهی جذب صنایع بالادستی می‌شود.

چالش‌های عدیده بر سر راه تولیدصنعتی

احمدی به چالش‌های دیگر در واحد‌های تولیدی پرداخت و گفت: علاوه بر کمبود نیروی انسانی ماهر، مشخص نبودن قوانین و وضعیت بازار، نقدینگی و رکود تورمی از چالش‌های واحد‌های تولیدی صنعتی است. قیمت گذاری دستوری هم یکی دیگر از مهمترین چالش‌های صنایع قطعات خودروسازی است که ضرر و زیان‌های عدیده‌ای را به این واحد‌های تولیدی وارد می‌کند.

وی انتظارات خود را از دولت سیزدهم برشمرد و توضیح داد: اگر ثبات اقتصادی حاکم شود و بازار از آرامش روانی برخوردار باشد و هر روز شاهد التهاب در بازار نباشیم، تولید کننده می‌تواند با انگیزه سرمایه خود را در جریان تولید قرار دهد.

شرکت فولاد مبارکه مهمترین تولید کننده ورق‌های خودروسازی در کشور

وی در پایان با اشاره به اینکه پایه فلزی این شرکت، آلومینیوم است، اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه مهمترین تولید کننده ورق‌های مورد نیاز صنایع خودروسازی کشور است و در گذشته هم شرکت آلیاژ ساز اسپادانا از هلدینگ اطلس پمپ سپاهان، نیمکره‌های آلومینیومی را برای شرکت فولاد مبارکه تامین می‌کرد که متاسفانه این تعامل کمرنگ شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده