تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۳
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۲۱۶۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین مالی از بازار سرمایه رشد کرد

‌می‌متالز - بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که تامین مالی صورت گرفته از بازار سرمایه در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳.۵ درصد رشد کرده است.

به گزارش می‌متالز، طبق گزارش بانک مرکزی شاخص کل بورس در سه ماهه اول امسال معادل ۱ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۶۵ واحد بوده که در مقایسه با بهار و پایان سال گذشته به میزان ۸ و ۱۰.۶ درصد افت کرده است.

از سوی دیگر، شاخص کل فرابورس نیز در این مدت ۱۷ هزار و ۳۱۹ واحد شده که در مقایسه با بهار پارسال ۲۲.۱ درصد رشد و نسبت به پایان سال گذشته ۳.۷ درصد افت داشته است.

همچنین، بهار امسال در بورس حجم معاملات معادل ۳۰۵ میلیارد سهم و ارزش آن‌ها به میزان ۱۸۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که هر یک از این ارقام در مقایسه با بهار پارسال معادل ۳۷.۵ و ۶۳.۱ درصد افت کرده است.

علاوه بر این، ارزش بازار سهام در بورس طی سه ماهه اول امسال معادل ۴۶۶۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه مدت مشابه سال قبل و پایان سال گذشته به ترتیب ۲ و ۱۰.۷ درصد کاهش داشته است.

در کل، طی سه ماهه اول سال جاری معادل ۷۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تامین مالی از بازار سرمایه صورت گرفته که نسبت به بهار سال گذشته ۱۰۳.۵ درصد بیشتر شده است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده