تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۷۲۷
کد خبر: ۲۲۱۶۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش التهابات بازار سیمان/ بورس کالا محل جولان دلالان سیمان

‌می‌متالز - نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: دلالان در بورس کالا زیاد هستند، زیرا مثل گلوگاهی بوده که از آن طریق باید مصالح توزیع شود بنابراین خیلی راحت می‌توانند به سیمان دسترسی داشته باشند و از حالت عرضه مستقیم کارخانه که قبلا اتفاق می‌افتاد خارج کنند.

به گزارش می‌متالز، ایرج رهبر درباره وضعیت عرضه سیمان در بازار گفت: میزان التهاب سیمان در بازار مقداری کاهش پیدا کرده، ولی به قیمت اولیه هنوز نرسیده و هم اکنون در حد وسط قرار گرفته است.

نائب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: در این هفته باید میزان عرضه سیمان بالا برود، زیرا کارخانه یک ظرفیتی دارد و اگر نتواند با آن ظرفیت کار کند خود کارخانه نیز ضرر کرده بنابراین تولیدکنندگان سیمان تلاش می‌کنند تولید را به حد نصاب لازم برسانند.

وی در خصوص علت کاهش سیمان و قرار گرفتن بازار سیمان به دست دلالان گفت: اولین علت کاهش این است که به بهانه کمبود برق میزان تولید سیمان مقداری محدود شده و کارخانه‌ها نتوانستند با ظرفیت قبلی کار کنند مساله دیگر بورس کالا است، زیرا مصالح ساختمانی که وارد بورس کالا می‌شود باعث ایجاد این چالش‌ها شده و دلالان نیز در بورس کالا زیاد هستند، زیرا مثل گلوگاهی بوده که از آن طریق باید مصالح توزیع شود بنابراین خیلی راحت می‌توانند به سیمان دسترسی داشته باشند و از حالت عرضه مستقیم کارخانه که قبلا اتفاق می‌افتاد خارج شده و به بازار ضربه وارد می‌کند همچنین قیمت‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

رهبردر خصوص مشکلات دیگر مصالح ساختمانی بیان کرد: طی ۱۵ روز اخیر نیز افزایش قیمت در فولاد داشته ایم که علت افزایش قیمت فقط همین بهانه کمبود برق بوده، زیرا فولاد خیلی وقت است که توسط بورس کالا معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

عناوین برگزیده