تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۲۱۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالیت بیش از ۳/ ۲میلیون واحد صنفی در کشور

‌می‌متالز - جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تا پایان اردیبهشت امسال بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی در کشور فعال هستند که نیمی از آن‌ها توزیعی و فقط حدود ۱۹ درصد آن‌ها تولیدی هستند.

به گزارش می‌متالز، تا پایان اردیبهشت امسال در مجموع بیش از دو میلیون و ۳۳۴ هزار واحد صنفی در کشور فعال است که تقریبا نصف آنها، یعنی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد، در بخش توزیعی کار می‌کنند. از نیمه باقی‌مانده، حدود ۴۴۰ هزار واحد صنفی، یعنی ۸ /۱۸درصد، در بخش تولید، ۳۸۸ هزار یعنی ۶/ ۱۶درصد در بخش خدمات فنی و ۳۶۰ هزار، یعنی ۴/ ۱۵درصد در بخش خدمات فعال هستند. در میان استان‌ها، تهران میزبان بیشترین واحد صنفی است که ۳۱۸ هزار و ۵۸۵ واحد را در خود جای داده و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۳ هزار و ۹۴۳ واحد صنفی، کمترین واحد را به خود اختصاص داده است.

رفع برخی محدودیت‌های برقی سیمانی‌ها

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با رفع برخی محدودیت‌های تولید سیمان بهانه از دست کسانی که قیمت سیمان را بالا برده بودند، گرفته شد. مصطفی رجبی‌مشهدی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اقداماتی برای رفع محدودیت مصرف برق کارخانه‌های سیمان گفت: خوشبختانه در ۱۰ روز گذشته توانستیم بیش از ۷۰درصد محدودیت‌های شبانه و ۳۰درصد محدودیت‌های روزانه را رفع کنیم. سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: با هماهنگی‌ای که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت کارخانه‌هایی که سیمان خودشان را در بورس عرضه کرده بودند در اولویت رفع محدودیت تامین برق قرار گرفتند. وی گفت: هرچند بارها، هم از طرف انجمن سیمان و هم از طرف وزارت صمت نقش محدودیت‌ها در افزایش قیمت رد شده بود، ولی الان می‌توان گفت این بهانه هم از دست کسانی که قیمت سیمان را بالا برده بودند گرفته شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده