تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۲۱۷۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پژمان فر:

دولت سیزدهم مانع سیاسی‌کاری در عرصه اقتصاد شود

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه سیاسی‌کاری در عرصه اقتصاد مانند آنچه در دولت قبل انجام شد نباید در دولت جدید تکرار شود، گفت: به‌عنوان مثال رفتاری که آن‌ها در حوزه بورس انجام دادند کاملا سیاسی بود و سبب شد؛ مردم سرمایه‌های خود را از عرصه تولید بیرون کشند.

به گزارش می‌متالز، نصرالله پژمان فر با اشاره به موضوعاتی که رئیس جمهور و وزرای دولت سیزدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهند، گفت: رئیس‌جمهور و وزرای دولت سیزدهم باید بتوانند زیرساخت‌های لازم را برای رونق اقتصادی فعال کند به عنوان مثال با توجه به اینکه دولت دوازدهم در حوزه مسکن و تولید زیرساختی ایجاد نکرد عقب‌افتادگی خاصی بر کشور تحمیل شده است لذا اکنون باید این عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران زمانی صادرکننده برق، گاز، گوشت سفید، مرغ و... بوده، اما اکنون در تمامی این موارد به واردکننده تبدیل شده است بنابراین به دلیل بی‌توجهی به تولید داخلی وضعیت اقتصادی کنونی ایجاد شده و بیکاری و مشکلات معیشتی بیداد می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه ذخایر ارزی نیز باید در مسیر تولید قرار گیرند، افزود: متاسفانه در دولت دوازدهم این ذخایر به دست دلال‎ها افتاد بنابراین بیت‌المال و ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی به جای سفره‌های مردم به جیب این افراد رفت و در نهایت تورم بسیاری بر کشور تحمیل شد.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاسی‌کاری در عرصه اقتصاد مانند آنچه در دولت قبل انجام شد نباید در دولت جدید تکرار شود، گفت: به‌عنوان مثال رفتاری که آن‌ها در حوزه بورس انجام دادند کاملا سیاسی بود و سبب شد؛ مردم سرمایه‌های خود را از عرصه تولید بیرون کشند و تجربه تلخی برای سرمایه‌های خرد و کلان پیش آمد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده