تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۲۱۸۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

استقبال صنعت فولاد آمریکا از تصمیم بایدن برای توسعه خودرو‌های برقی

‌می‌متالز - خودروسازان آمریکایی و موسسه آهن و فولاد آمریکا حمایت خود را از دستور اجرایی جو بایدن رئیس‌جمهور برای توسعه تولید خودرو‌های برقی اعلام کردند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، طبق دستور اجرایی بایدن در ۵ آگوست، تا سال ۲۰۳۰ نیمی از فروش خودرو‌های داخلی باید بدون آلایندگی باشد. این دستور همچنین بر توسعه استاندارد‌های بلندمدت بهره‌وری و آلایندگی تاکید دارد.

به گزارش پلتس، بایدن این فرمان را در رویدادی در کاخ سفید با حضور مدیران خودروسازان و رهبران کارگری امضا کرد.

سه شرکت بزرگ آمریکایی شامل فورد، جنرال موتورز و استلانتیس در ۵ آگوست تعهدات داوطلبانه خود برای دستیابی به فروش ۴۰ تا ۵۰ درصد از حجم خودرو‌های برقی در ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کردند.

فورد، جنرال موتورز و استلانتیس در بیانیه مشترکی اعلام کردند: مواضع اخیر ما درباره محصولات، فناوری و سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده تعهد جمعی ما برای پیشرو بودن در انتقال ایالات متحده به خودرو‌های برقی است. این نشان‌دهنده تغییر چشمگیری در بازار ایالات متحده است که تنها با به‌کارگیری به‌موقع مجموعه کامل سیاست‌های برق‌رسانی که توسط دولت متعهد شده است، شامل مشوق‌های خرید و ایجاد شبکه شارژ جامع با تراکم کافی، قابل دستیابی است. برای حمایت از میلیون‌ها وسیله نقلیه‌ای که این اهداف نشان می‌دهند، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و مشوق‌هایی برای توسعه زنجیره‌های تولید و تأمین خودرو‌های برقی در ایالات متحده ضروری است.

لایحه زیرساختی دوحزبی فعلی که در مجلس سنا معرفی شد شامل ۷٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای ایجاد شبکه ملی شارژر‌های خودرو‌های برقی است که اولین سرمایه‌گذاری ملی در زیرساخت‌های شارژ خودرو‌های برقی است، اما کمتر از پیشنهاد اولیه بایدن یعنی ۱۵ میلیارد دلار است.

کاخ سفید در یک گزاره برگ اعلام کرد که این اقدام در مورد خودرو‌های برقی انجام می‌شود، زیرا ایالات متحده در رقابت برای تولید خودرو‌های برقی و باتری عقب‌مانده است. سهم فعلی ایالات متحده از خودرو‌های برقی یک‌سوم بازار چین است.

بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی، در حال حاضر تنها حدود ۲ میلیون خودروی برقی در جاده‌های آمریکا وجود دارد و تنها ۲ درصد از خودرو‌های فروخته‌شده در سال ۲۰۲۰ کاملاً برقی بوده‌اند.

علاوه بر درخواست برای افزایش تولید خودرو‌های برقی، آژانس حفاظت از محیط زیست و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها نیز استاندارد‌های جدید بهره‌وری و آلایندگی سوخت را بر اساس توافق بین ایالت کالیفرنیا و پنج خودروساز فورد، هوندا، فولکس واگن، بی. ام؛ و ولوو اعلام می‌کنند.

دستور اجرایی بایدن همچنین تدوین برنامه‌ای را برای توسعه استاندارد‌های بهره‌وری سوخت و انتشار آلاینده‌ها برای خودرو‌های سبک حداقل از مدل ۲۰۳۰ و برای وسایل نقلیه متوسط و سنگین از مدل ۲۰۲۷ خواستار شده است.

اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا اعلام کرد از این دستور اجرایی بایدن حمایت می‌کند، زیرا وضوح استاندارد‌های آلایندگی باعث اطمینان بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر برای صنعت و اشتغال آینده می‌شود.

رئیس اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا گفت: در حالی که این اتحادیه خاطرنشان می‌کند که شرکت‌ها تعهدات داوطلبانه‌ای در زمینه وسایل نقلیه برقی انجام داده‌اند، تمرکز اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا بر مهلت‌ها یا درصد‌های سخت نیست، بلکه بر حفظ دستمزد و مزایایی است که قلب و روح طبقه متوسط آمریکایی بوده است.

موسسه آهن و فولاد آمریکا هم اعلام کرد از توسعه تولید خودرو‌های برقی و اهداف انتشار گاز‌های گلخانه‌ای که کاخ سفید اعلام کرده استقبال می‌کند.

کوین دمپسی، مدیرعامل موسسه آهن و فولاد آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این هدف مهم همراه با استاندارد‌های گاز خروجی خودرو که به زودی ارائه می‌شود، به تحول بخش خودرو در ایالات متحده شتاب بیشتری می‌بخشد. صنعت فولاد آمریکا همچنان آماده حمایت از خودروسازان در این تلاش از طریق تولید فولاد‌های با استحکام بالا است که وزن سبک‌تر و استحکام بیشتر را ترکیب می‌کند.

شرکت Albemarle Corp که لیتیوم مورد استفاده در ساخت باتری خودرو‌های برقی را تولید می‌کند، انتظار ندارد که اعلامیه کاخ سفید تأثیر قابل توجهی بر تقاضای لیتیوم داشته باشد، زیرا اجباری نیست و خودروسازان در حال تغییر تولید به خودرو‌های برقی هستند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده