تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۲۲۱۹۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با اجرای طرح کارورزی صورت گرفت

معافیت بیمه‌ای ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی

‌می‌متالز - مطابق آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی بیش از ۱۴۴ هزار و ۶۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان در این طرح ثبت‌نام کرده و بیش از ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی از معافیت بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش می‌متالز، در راستای فراهم کردن فرصت‌های اشتغال و مهارت‌آموزی کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، طرح کارورزی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت به اجرا در آمده است. کارورزی طرحی موثر در توسعه اشتغال همراه با مهارت‌آموزی است که زمینه آشنایی فرد با محیط کار و جذب وی در بنگاه اقتصادی را فراهم می‌کند.

هدف از اجرای کارورزی، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار دانش‌آموختگان، تسهیل در جذب و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان در بنگاه و فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به بنگاه است.

آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی نشان می‌دهد که ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به عنوان متقاضی طرح ثبت‌نام کرده و واجد شرایط شناخته شده‌اند که ۵۴ هزار و ۷۸۱ نفر موجب انعقاد قرارداد و جذب در بنگاه شده است.

استان‌های فارس، لرستان، خوزستان، کرمان، ایلام، اصفهان، کرمانشاه و خراسان رضوی بیشترین تعداد داوطلب واجد شرایط را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین داوطلب طرح کارورزی و بنگاه پذیرنده مربوط به استان فارس و کمترین واحد پذیرنده و قرارداد منعقده مربوط به استان هرمزگان بوده است.

این آمار‌ها حاکی از آن است که تعداد متقاضیان و بنگاه‌هایی که در طرح ثبت‌نام کرده‌اند نسبت به ماه‌های گذشته از روند رو به رشدی برخوردار بوده است. مهم‌ترین مزیت پیش‌بینی شده برای کارآفرینان و کارفرمایان در طرح این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند که مطابق آمار عملکرد طرح کارورزی ۲۰ هزار و ۱۹۷ بنگاه در طرح ثبت‌نام کرده و ۱۰ هزار و ۲۴۷ نفر مشمول معافیت بیمه‌ای قرار گرفتند. از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح، داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و سن کمتر از ۳۵ سال در زمان ثبت‌نام است. همچنین داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای متقاضیان مرد الزامی است. داوطلبان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و بنگاه‌های‌اقتصادی جهت بهره‌مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه‌ای می‌توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده