تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۴۵۶
کد خبر: ۲۲۲۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجوز افزایش سرمایه «شنفت» صادر شد

‌می‌متالز - شرکت نفت پارس از موافقت سازمان بورس در خصوص افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد.

به گزارش می‌متالز، طی اطلاعیه شرکت نفت پارس در سامانه کدال، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید این شرکت در سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفت. این سازمان با افزایش سرمایه شرکت نفت پارس به میزان ۱۴ هزار و ۱۹۱ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد.

همچنین شرکت نفت پارس این افزایش سرمایه را به منظور اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی انجام می‌دهد. بدیهی است که انجام این افزایش سرمایه تا ۶۰ روز ار تاریخ این مجوز امکان پذیر است و در صورت انجام نشدن آن در مهلت مقرر، شرکت نفت پارس مجدد باید برای دریافت مجوز از سازمان بورس اقدام کند.

شایان ذکر است که بر اساس اعلام سازمان بورس، شرکت نفت پارس می‌تواند در مجمع عمومی فوق العاده خود، افزایش سرمایه از مبلغ ۱۶ هزار و ۶۹۱ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال را به مبلغ ۱۹ هزار و ۱۹۱ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را به تصویب رسانده و به هیات مدیره برای اجرای این افزایش سرمایه به مدت ۲ سال اختیار عملی کردن آن را بدهد.

بر این اساس، شرکت نفت پارس، به منظور انجام این افزایش سرمایه، باید به مجمع عمومی فوق العاده برود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده