تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۲۲۲۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برگزار شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برای دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۹ با حضور اکثریت اعضا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و در آن صورت‌های مالی بانک به تصویب رسید.

به گزارش می‌متالز، وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس این مجمع با بیان این که پیشرفت‌های بانک ملی ایران طی سال‌های گذشته بسیار خوب و قابل دفاع است، گفت: امیدواریم بانک ملی ایران در همه شاخص‌ها به الگویی برای نظام بانکی تبدیل شود.

دکتر فرهاد دژپسند با بیان این که بانک ملی ایران در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا، پرداخت تسهیلات سهام عدالت، پرداخت تسهیلات مبتنی بر یارانه و ارائه کارت اعتباری به مشتریان، بسیار جلوتر از نظام بانکی حرکت کرده است، افزود: بانک ملی ایران در این پروژه‌ها و نیز پروژه سفته و برات الکترونیکی، ریسک بزرگی را پذیرفت و خوشبختانه از این آزمون‌ها سربلند بیرون آمد.

وی با بیان این که پذیرش مسوولیت اجتماعی در بانک ملی ایران بسیار مطلوب بوده است، تاکید کرد که نباید عملیات این بانک را مانند یک بانک تجاری به صورت هزینه و فایده ارزیابی کرد، چرا که بسیاری از منابع آن در قالب فعالیت‌های عام المنفعه با دوره بازگشت طولانی مدت مصرف شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گستره فعالیت بانک ملی ایران در اقصی نقاط کشور را یک مزیت بسیار مهم خواند و از مدیران بانک خواست این مزیت را در جهت توسعه فعالیت‌های به روز و حرفه‌ای بانکداری به کار گیرند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه با قدردانی از عملکرد مثبت بانک ملی ایران طی یک سال گذشته، حرکت این بانک به سوی ارائه صورت‌های مالی شفاف را ستایش کرد و گفت: بانک ملی ایران به صورت پیوسته در حال پیاده سازی اهداف ابلاغی است.

دکتر عباس معمار نژاد با اعلام تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ بانک ملی ایران، از اقدامات انجام شده در جهت پیاده سازی حداکثری اهداف بانکداری دیجیتال در این بانک تقدیر کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این بانک طی سال گذشته، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش تسهیلات پرداختی، کاهش نسبت مطالبات معوق به تسهیلات پرداختی، افزایش مطالبات وصولی و پیاده سازی بانکداری دیجیتال را از مهمترین این اقدامات خواند و گفت: بانک ملی ایران از حداکثر توان خود برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های استفاده کرده است تا صورت‌های مالی را بهبود بخشد.

محمد رضا حسین زاده با تاکید بر این که بهداشت اعتباری در بانک ملی ایران به شکل حداکثری رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: حمایت‌های مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی از بانک ملی ایران باعث شد که حرکت در جهت اهداف بزرگ، سرعت بگیرد و بانک ملی ایران به شرایط بسیار مطلوب تری نسبت به سال‌های گذشته برسد.

وی همچنین با قدردانی از پیگیری‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور تسریع در واکسیناسیون کارکنان نظام بانکی، از دست دادن تعداد زیادی از همکاران بانک‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا را ضایعه‌ای جبران ناپذیر خواند و اظهار امیدواری کرد با پایان یافتن روند واکسیناسیون و کاهش مراجعات مردم به شعب، این معضل هر چه سریعتر کاهش یابد.

در ادامه این جلسه که اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران ارشد بانک ملی ایران نیز در آن حضور داشتند، نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزارت جهادکشاورزی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمع دیگری از کارشناسان حاضر در جلسه به بررسی بخش‌هایی از صورت‌های مالی بانک ملی ایران پرداختند.

پس از برگزاری این جلسه، مدیرعامل بانک ملی ایران با حضور در اداره کل حسابداری و بودجه از زحمات و تلاش‌های همکاران این اداره کل در تهیه صورت‌های مالی بانک تقدیر کرد.

محمد رضا حسین زاده با بیان این که تک تک کارکنان بانک ملی ایران در عملکرد این سازمان بزرگ نقش منحصر به فرد دارند، خاطرنشان کرد: بهبود عملکرد هر ساله بانک، مدیون تلاش‌های شبانه روزی کارکنان است و باید این خدمات به شکل مقتضی جبران شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده