تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۲۹۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزییات تسهیلات شغلی کرونا + آدرس سامانه دریافت وام

‌می‌متالز - به گروه‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحد‌های ثبت‌نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، مقام استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا، می‌توانند با مراجعه به «سامانه کارا» به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام این تسهیلات اقدام و از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند.

علی آشتاب، در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان لرستان گفت: به گروه‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحد‌های ثبت‌نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، پرداخت تسهیلات را به منظور پرداخت مطالبات معوق نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی و همچنین تهیه مواد اولیه و نیاز‌های کارگاهی بیان کرد.

آشتاب تصریح کرد: تسهیلاتی که به بنگاه‌های اقتصادی مشمول کرونا پرداخت شده و هنوز اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشده است، استمهال و بانک‌ها باید نسبت به تمدید مهلت پرداخت اقدام کنند.

وی افزود: ضروری است بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان شرایط را تسهیل و این روند سرعت بیش‌تری داشته باشد و پرداخت این تسهیلات با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا انجام شود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده