به گزارش میمتالز به نقل از فولادبان، سید حمید حسینی افزود: در بازار محصولات فولادی در کشور عراق، اکنون میلگرد اکراین در این بازار بیشتر از محصولات ایرانی جا افتاده است.
وی تاکید کرد: در این بازار تاجران کویتی با خریداری محصولات فولادی کشور اکراین، آن را بصورت اعتباری به عمده فروشان و توزیع کنندگان عراقی میدهند و این شیوه معامله حقیقتا برای عراقیها بسیار جذاب است.
عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: جذابیت این معاملات بدین علت است که بدون انکه سرمایه گذاری کنند باردر اختیارشان میگیرد و با تبلیغ اینکه محصولات اکراینی با کیفیت اند، سود بیشتری نصیبشان میشود و همین شیوه معاملات به نفع اکراین، کویت و عراق شده است و مصرف کننده عراقی هم با تاثیر از همین تبلیغات رغبت زیادی به خرید محصولات اکراینی دارد.
حسینی تصریح کرد: پس از اکراین، سهم دوم از ان کشور ترکیه است که این سهم با حضور شرکتهای فنی مهندسی ترکیه برای اجرای طرحهای فولادی پررنگتر شده است. یکی از راههای افزایش سهم بازار حضور همین شرکتهای فنی و مهندسی است.
وی افزود: در بازار عراق علاوه بر اکراین و ترکیه کشورهای متعدد دیگر از جمله ایران و چین حضور دارند که باید با برندسازی و بازار سازی محصولات فولادی بتوانیم سهم بیشتر و حضور موثرتری را به دست آوریم.
منبع: فولادبان