تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۲۲۲۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک شرکت به جمع فرابورسی‌ها پیوست

‌می‌متالز - شرکت پالایش قطران زغال سنگ با نماد معاملاتی "قطران" به عنوان دویست پنجاه و پنجمین نماد معاملاتی (هفتاد و هشتمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت پالایش قطران زغال سنگ (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط از امروز (سه شنبه) به عنوان دویست پنجاه و پنجمین نماد معاملاتی (هفتاد و هشتمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

این شرکت که در روز ۵ آذر سال گذشته پذیرش و با شماره ۱۱۸۵۷ در روز دوم تیر امسال نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده، با نماد معاملاتی "قطران" در گروه محصولات شیمیایی، زیرگروه تولید سایر محصولات شیمیایی روی تابلوی بازار اول نرخ‌های بازار فرابورس ایران درج شده است.

شایان ذک راست شرکت پالایش قطران زغال سنگ در سال ۱۳۷۶ به منظور فرآوری و پالایش پسماند شیمیایی واحد‌های کک سازی (قطران زغال سنگ) و تبدیل آن به محصولات شیمیایی با ارزش و متنوع با ظرفیت یکصد هزار تن در سال راه اندازی گردیده است. پالایشگاه این شرکت براساس یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا طراحی و ساخته شده و در حال حاضر بزرگترین پالایشگاه قطران زغال سنگ در خاورمیانه می‌باشد.

این شرکت ضمن تامین مواد اولیه صنایع مهم کشور مانند واحد‌های تولید آلومینیوم، دوده صنعتی و فرآورده‌های نسوز، محصولات ارزشمندی مانند نفتالین، انامل برای پوشش لو له‌های زیرزمینی انتقال آب و گاز و اخیرا فوق روان کننده بتن پایه نفتالینی را جهت تامین نیاز داخل کشور و صادرات تولید و عرضه می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده