تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۲۲۲۳۳۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رضایی کوچی؛

مجلس مسیر جبران عقب ماندگی‌های حوزه مسکن را هموار کرده است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال طبق طرح جهش تولید و تامین مسکن و جبران کمبود‌های این حوزه نیازمند تیم قوی، جهادی و انقلابی است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضائی کوچی در رابطه با اولویت‌های دولت سیزدهم درحوزه مسکن گفت: در حال حاضر با کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور مواجه هستیم و همین تعداد خانوار هم که عموماً از اقشار کم درآمد جامعه هستند، به دلیل گرانی‌های افسارگسیخته امکان تهیه خانه را ندارند، از این رو لازم است راهی برای خانه دار کردن آن‌ها پیدا کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم از آغاز فعالیت خود دغدغه ساماندهی بازار مسکن و خانه دار کردن اقشار کم درآمد و فاقد مسکن را داشتند از این رو با تدوین طرح جهش تولید و تامین مسکن دولت را موظف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور کردند.

وی با تاکید بر اینکه احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال طبق طرح جهش تولید و تامین مسکن باید در اولویت دولت سیزهم قرار بگیرد، تصریح کرد: دولت با اجرای دقیق طرح مذکور می‌تواند مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را صاحب خانه کند. اما عملیاتی کردن چنین طرحی نیازمند تیم قوی، کارآزموده، جهادی و انقلابی است.

ساماندهی بازار رها شده مصالح ساختمانی نیازمند توجه ویژه دولت

رضایی کوچی با اشاره به دلایل گرانی مسکن در سال‌های اخیر، عنوان کرد: عدم تعادل در عرضه و تقاضا و رها شدن کامل بازار مسکن در کنار عدم نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد و عدم همکاری بانک‌ها موجب قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است. مصالح ساختمانی در حالی افزایش قیمت داشته که تولیدات ما حدودا دو برابر نیاز داخلی است. ساماندهی تمامی این موارد در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده و تنها نیازمند اجرای دقیق است.

رونق بازار مسکن ۲ میلیون نفر را صاحب شغل می‌کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است، گفت: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای حدود ۲ میلیون نفر شغل ایجاد کرده و به فعالیت بسیار از کارخانه‌ها رونق می‌بخشد.

احیای بافت‌های فرسوده چشم انتظار اقدام دولت جدید

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت احیای بافت‌های فرسوده شهری در دولت سیزدهم تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها و بافت‌های فرسوده سکونت دارند. با توجه به اینکه زیرساخت‌های نظیر برق، آب و گاز در این مناطق وجود دارد باید برای احیا و بازسازی واحد فرسوده و نیز ساخت تعداد بیشتری خانه در این منطقه اقدام شوند.

مصوبات ستاد کرونا برای حمایت از مستاجران به ضمانت اجرایی قوی تری نیاز دارد

وی در رابطه با لزوم توجه به بازار رهن و اجاره مسکن اضافه کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوباتی در جهت حمایت از مستاجران از جمله تعیین سقف افزایش اجاره بها و الزام صاحب خانه‌ها برای تمدید یک ساله قرارداد‌ها جز در مواردی که خود مالکان و با فرزندانشان قصد سکونت داشته باشند، تصویب کرد؛ بنابراین برای ساماندهی بازار رهن و اجاره دولت باید برای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ضمانت اجرایی قوی تری ایجادکرده و با ارائه تسهیلات برای مستاجران، از آن‌ها حمایت کرده و در راستای ساماندهی این بازار پر التهاب گام‌های موثری بردارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده