تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۹۳۵
کد خبر: ۲۲۲۲۰۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

زمان پرداخت وام ودیعه مسکن مشخص شد

‌می‌متالز - متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن، باید اطلاعات خود را برای انتخاب شعبه بانک تکمیل کنند؛ چرا که با مراجعه به شعبه مورد نظر در روز‌های آینده می‌توانند وام ودیعه خود را دریافت کنند.

به گزارش می‌متالز، به اواسط فصل جا به جایی مستاجران رسیده‌ایم، این در حالی است که در ابتدای سال، دولت دوازدهم وعده‌هایی برای کمک به مستاجران داد که یکی از این وعده‌ها پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بود که ثبت‌نام آن از ابتدای تیر آغاز شد. اما بعد از گذشت چند روز سامانه ثبت‌نام قطع شد که همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شد، اما با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر سایت به روز رسانی شده و متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

در همین رابطه محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی دو روز گذشته سایت طرح اقدام ملی مسکن به روز رسانی شده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و همچنین وارد کردن اطلاعات ملکی خود اقدام کنند، گفت: به هیچ عنوان اطلاعات متقاضیان که پیش از این برای وام ودیعه مسکن وارد کرده بودند، پاک نشده است و اگر مشکلی برای ثبت‌نام کنندگان ایجاد شده بود که به آن‌ها پیامکی برای انتخاب بانک و یا شعبه ارسال نمی‌شد.

۷۵۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند

او با بیان اینکه تاکنون ۷۵۰ هزار نفر در سایت طرح اقدام ملی مسکن برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: به تمامی این ثبت‌نام کنندگان از دو روز گذشته برای تکمیل اطلاعات و همچنین انتخاب شعبه بانک پیامک ارسال شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: متقاضیان جهت آنکه اطلاعاتشان در کارتابل بانک‌ها وارد شود، باید مجددا اطلاعات خود را بارگذاری کنند و از سوی دیگر با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، متقاضیان می‌توانند به زودی شعبه مربوطه برای دریافت تسهیلات خود را انتخاب کنند.

محمودزاده گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به زودی آغاز می‌شود و در حال حاضر متقاضیان با پیگیری‌هایی که از طریق شعبه بانک‌ها انجام می‌دهند، می‌توانند به زودی تسهیلات را دریافت کنند.

۱۵ بانک و موسسه تسهیلات ودیعه مسکن را پرداخت می‌کنند

محمودزاده تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵ بانک و موسسه اعتباری شامل ۱۳ بانک و دو موسسه مالی و اعتباری، برای پرداخت این تسهیلات سهمیه دریافت کرده‌اند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعبه‌ها این وام را دریافت کنند.

این مقام مسئول پیش از این درباره نحوه دریافت وام ودیعه مسکن توسط متقاضیان گفته بود: امسال هم همانند سال گذشته وام ودیعه مسکن از دو طریق به متقاضیان پرداخت می‌شود، به طوری که در روش اول پرداخت تسهیلات، متقاضیان در طول یک سال تنها سود تسهیلات را پرداخت می‌کنند و در انتهای سال کل مبلغ را به صورت یک جا به بانک‌ها پرداخت می‌کنند که در این شیوه متقاضی کمترین نرخ قسط را به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه در روش دوم تسهیلات ودیعه مسکن که به صورت ۵ ساله و با نرخ ۱۲ درصد است، افزود: در این روش متقاضی ماهیانه اصل و سود تسهیلات را به بانک پرداخت می‌کند؛ به طوری که برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در شهر تهران، متقاضی باید هرماه یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به بانک پرداخت کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در روش اول پرداخت تسهیلات نرخ سود وام ۱۳ درصد است، افزود: متقاضیان امسال می‌توانند به دو شیوه اصل و سود تسهیلات و یا تنها سود تسهیلات را به بانک پرداخت کنند که در هر دو شیوه بانک‌ها باید با متقاضیان همکاری لازم را انجام دهند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده