تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۲۲۴۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشقف قیمت ۵۰۲۳ ریالی نهمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - تعداد ۲۲۵میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، امروز (چهارشنبه) با نماد معاملاتی "مدیریت" در فرابورس ایران عرضه اولیه و هر سهم این شرکت ۵۰۲۳ ریال کشف قیمت شد.

به گزارش می‌متالز، تعداد ۲۲۵ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی عام) معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، امروز (چهارشنبه، ۲۰ مرداد) به‌عنوان نهمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "مدیریت" در بازار اول فرابورس ایران عرضه و هر سهم این شرکت با تخصیص ۷۶ سهم به ۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۲۱ کد معاملاتی، ۵۰۲۳ ریال کشف قمیت شد.

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۴۵۶۶ تا ۵۰۲۳ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۴۲۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شد. همچنین متعهدین خرید این نماد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا هر یک به میزان ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه سهام این شرکت است.

گفتنی است تعداد ۲۲۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در حالی امروز (چهار‌شنبه) عرضه اولیه شد که از این تعداد، ۲۰۵ میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص یافت و تعداد ۱۵ میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

این گزارش می‌افزاید: موضوع فعالیت این شرکت سرمایه گذاری در سهام؛ صندوق‌های سرمایه گذاری؛ اوراق مشارکت و سایر انواع اوراق بهادار به منظور کسب انتفاع، سرمایه گذاری در مسکوکات؛ فلزات گرانبها؛ گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز، سرمایه گذاری در دارایی‌های فیزیکی، پروژه‌های تولیدی و پروژه‌های ساختمانی با هدف کسب انتفاع، ارائه خدمات مرتبط با بازار سرمایه اعم از تضمین نقدشوندگی و بازارگردانی اوراق بهادار؛ تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار؛ مشارکت در ارکان صندوق‌های سرمایه گذاری و دارای سال مالی منتهی به آذر است.

همچنین در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با ۶۶ درصد و سرمایه گذاری آتیه صبا ۳۴ درصد سهام حضور دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده