تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۲۲۴۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ارزش بیش از ١٠٩ هزار میلیارد تومانى ومعادن طى بهار ١۴٠٠

‌می‌متالز - ارزش دفتری شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در دوره ۳ ماهه منتهی به تیر ۱۴۰۰، یک هزار و ۹۶۴ ریال است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیش از ۵ دهه فعالیت دارد و بیشترین سرمایه گذاری این شرکت در زنجیره آهن و فولاد متمرکز شده است.

حوزه فعالیت این شرکت در زمینه اکتشاف، استخراج، کانه آرایی، فرآوری و کلیه اقدامات مرتبط به این حوزه و بهره برداری از معادن فلزی و غیرفلزی، انجام کلیه خدمات مشاوره ای، مهندسی، پیمانکاری، بازرگانی، مدیریتی، نظارت فنی و اقتصادی در کلیه امور صنعت و معدن می‌باشد.

به دلیل اینکه شرکت‌های سرمایه گذاری قادر به ارائه اولین پیش بینی درآمد نیستند لذا بهتر است برای تحلیل این شرکت‌ها از معیار خالص ارزش دارایی‌ها استفاده کنیم.

ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات دردوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۰، ۱۰۹ هزار میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان، و پرتفوی غیر بورسی ۲ هزار میلیارد و ۴۰ میلیون تومان می‌باشد.۹۸ درصد از وزن پرتفوی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به سهام بورسی تعلق دارد، در نتیجه قابلیت اتکا به خالص ارزش دارایی‌ها در شرکت مذکور بیشتر است.

بیشترین وزن در پرتفوی بورسی شرکت توسعه معادن و فلزات در دوره ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ متعلق به شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، سنگ آهن گل گهر و سنگ آهن گوهر زمین می‌باشد، درنتیجه تغییرات در درآمد شرکت‌های فوق می‌تواند بیشترین تأثیر را در خالص ارزش دارایی‌ها ایجاد کند.

ارزش دفتری شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در تاریخ ۲۰مرداد ۱۴۰۰، به ازای هر سهم برابر یک هزار و ۹۶۴ ریال و نسبت پی بر بی شرکت در تاریخ مذکور ۶ می‌باشد.

ذخیره کاهش ارزش در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۰ برابر صفر می‌باشد، و ارزش افزوده سهام بورسی در دوره یکماهه منتهی به تیر سال جاری ۱۱۳ هزار میلیارد و ۴۲ میلیون تومان و سهام غیر بورسی، ۲ هزار میلیارد و ۶۷ میلیون تومان است در نتیجه خالص ارزش دارایی‌ها برابر است با ۱۳۱ هزار میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان.

نسبت قیمت روز سهم در تاریخ ۲۰مرداد ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۳۱۰ ریال بوده که نسبت قیمت روز به خالص ارزش دارایی‌ها ۵۱ صدم می‌باشد. نسبت تعادلی این عدد معمولا حدود ۷۵ صدم است و این نشان دهنده این است که سهم پایین‌تر از ارزش ذاتی خود در بازار ارائه می‌شود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده