تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۲۲۲۴۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت نیم سکه به ۵۸۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۵/۲۰

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه امروز باتوجه به رشد بهای جهانی طلا و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در بازار‌های جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانی نسبت به افزایش آمار ابتلا به کرونای دلتا که دلار قویتر و بازده بالاتر اوراق قرضه را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت و به ۱۷۴۵ دلار در هر اونس رسید.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: ادامه نگرانی‌ها نسبت به ریسک شیوع کرونای دلتا باعث موج تقاضا برای دارایی امن در بازار طلا شده، اما طلا همچنان برای بهبود از ریزشی که روز دوشنبه داشت، دست و پا می‌زند. واضح است که با سیگنال بانک مرکزی آمریکا در خصوص موضع موافق برای تعدیل محرک‌های مالی و آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب آمریکا، بازار‌ها از بالا رفتن قیمت طلا اندکی عصبی هستند.

ریسک پذیری در بازار‌های مالی ضعیف مانده، زیرا موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌های آسیایی متعدد همچنان رو به افزایش است و دورنمای اقتصادی را تهدید کرده و بعضی از سرمایه گذاران را متقاضی خرید دارایی‌های امن کرده است. اما شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد سه هفته اخیر در برابر سبدی از ارز‌های رقیب ایستاد و بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین سطح از اواسط ژوییه صعود کرد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش مصرف شخصی ماهانه آمریکا که می‌تواند روی زمان تعدیل برنامه‌های محرک مالی تاثیر بگذارد.

چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار کرد افزایش اخیر تورم باعث نمی‌شود بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را زودتر از موعد تحکیم کند و به آمار ماهانه بیشتری از وضعیت بازار کار پیش از هر گونه تغییری نیاز است.

نشانه‌هایی که روز‌های اخیر از بهبود بازار کار آمریکا وجود داشته، نگرانی‌ها را از افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره این کشور برانگیخته و باعث سقوط طلا به قعر چهار ماهه در معاملات روز دوشنبه شد. طلا پناه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی دیده می‌شود و افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه خواهد زد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۸مرداد تا ساعت ۱۹، نسبت به روز دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۵ هزار و ۸۹۹ تومان رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۳۵۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۸۴۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به روز دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۹ هزار و ۷۷۰ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۴۰ تومان تعیین شد.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۷۶۹ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۱۷۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۸۴ هزار و ۷۱ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده