تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۲۲۵۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳ سیگنال مهم برای بازار طلا/ ورق در بازار طلا برگشت!

‌می‌متالز - طلا وارد مدار صعودی قیمت شد. امروز طلا در بازار جهان سطوح مقاومت در برابر صعود قیمت را شکست و از آن عبور کرد. در بازار ایران هم دلار به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده قیمت طلا در بازار ایران، شیب صعودی خود را ادامه داد.

به گزارش می‌متالز، ریزش ناگهانی قیمت طلا در بازار جهان، ترمز قیمت‌ها را در بازار ایران کشید، اما این موضوع دوامی نداشت و امروز بهای هر اونس طلا پس از یک هفته از ۱۷۵۰ دلار گذشت و با نرخ ۱۷۵۴ دلار معامله شد.

جمعه هفته گذشته با اعلام نرخ بیکاری امریکا ارزش دلار تقویت شد و طلا در بازار جهان با ریزش سنگین مواجه شد.

تحلیلگران بازار جهانی پیش‌بینی کرده بودند که اگر هر اونس طلا نتواند از سطح قیمت ۱۷۵۰ دلار عبور کند، قیمت نزولی خواهد بود و در غیر این صورت طلا دوباره شیب صعودی را در پیش می‌گیرد.

این تحلیلگران معتقد هستند که اگر طلا شیب صعودی خود را ادامه دهد تا پایان سال ۲۰۲۱ بهای هر اونس طلا به ۲۰۰۰ دلار می‌رسد.

از آن سمت دلار امروز در بازار آزاد به شیب صعودی خود ادامه داد و بهای آن از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کرد.

همین مساله موجب شد بهای سکه تمام بهار آزادی در آستانه ۱۱ میلیون تومانی شدن، قرار بگیرد و در حال حاضر بهای سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان رسید.

بهای سکه تمام طرح قدیم هم به ۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان رسید. این مساله در حالی رخ می‌دهد رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قول مقامات امریکایی نوشته‌اند که امیدی به احیای برجام وجود ندارد.

تحلیلگران بازار طلا می‌گویند که اگر برجام احیا شود بهای هر گرم طلا بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان تثبیت می‌شود و بهای سکه هم در کانال ۱۰ میلیون تومان خواهد ماند، اما اگر برجام احیا نشود چشم‌انداز تورمی در این بازار گزارش می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده