تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۲۲۲۴۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۰

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۷۳۴ دلار و ۶۳ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که نگرانی‌ها در مورد افزایش موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا فشار ناشی از تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا را خنثی کرده است و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار‌های نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت طلا روز چهارشنبه افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۷۳۴ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۷۳۵ دلار رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «ادامه نگرانی‌ها از سویه دلتا سبب شده تا سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یابد، اما فلز زرد هنوز نتوانسته افت قیمت شدید روز دوشنبه را جبران کند.»

وی افزود: «واضح است که موضع گیری انقباضی‌تر فدرال رزرو در کنار انتشار آمار‌های قوی از بازار کار آمریکا سبب شده تا قیمت طلا شاهد افت باشد.»

در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در چند کشور آسیایی رو به افزایش است و چشم انداز اقتصادی این منطقه را تهدید می‌کند، برخی سرمایه گذاران به سمت بازار‌های امن روانه شده اند و احساس ریسک پذیری همچنان پایین است.

اما شاخص ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیب در نزدیکی بالاترین رقم حدود ۳ هفته اخیر باقی مانده در حالی که میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم‌ها از اواسط جولای رسیده است.

اکنون سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش ماهانه مصرف شخصی در آمریکا هستند که نتیجه آن می‌تواند بر زمان انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو تاثیرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده