تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۴۳۳
کد خبر: ۲۲۱۶۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۵

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۹۹ دلار و ۴۶ سنت رسید و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه ژوئن باقی ماند.

به گزارش می‌متالز، به دنبال تقویت دلار و در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش بازار کار آمریکا هستند تا سرنخ‌هایی از سیاست‌های آتی فدرال رزرو به دست بیاورند، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و در نزدیکی رقم مهم ۱۸۰۰ دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۹۹ دلار و ۴۶ سنت رسید و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه ژوئن باقی ماند. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸۰۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر ارشد موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: اگر آمار‌هایی قوی از رشد دستمزد کارگران منتشر شود، من فکر می‌کنم تمام بازار‌های حساس به نرخ بهره از جمله بازار طلا شاهد افت خواهد بود.

اما به گفته وی افت قابل توجه قیمت طلا بعید است و قیمت فلز زرد در سطح ۱۷۹۰ دلار از حمایت برخوردار است.

نگرانی‌ها از انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو پس از آن افزایش یافته که یکی از معاون بانک مرکزی آمریکا گفته شرایط برای افزایش نرخ بهره ممکن است در اواخر سال ۲۰۲۲ فراهم شود و این بانک ممکن است امسال شروع به کاهش خرید اوراق قرضه نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده