تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۲۲۶۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت طلا و سکه در کنار صعود نرخ انس جهانی

‌می‌متالز - انس جهانی در بازار امروز ۱۷۸۰ دلار افزایش یافت. قیمت طلا ۱۸ عیار با کمی افزایش به یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در بازار امروز انس جهانی طلا حرکت صعودی داشت و به ۱۷۸۰ دلار افزایش یافت. در کنار افزایش انس جهانی و افزایش نرخ ارز در بازار داخلی، قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند صعودی داشت.

قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان و مظنه مثقال طلا چهار میلیون و ۸۲۰ هزار تومان ثبت شد.

سکه طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان افزایش یافت و نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر افت ارزش دلار جهش کرد.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، با ریکاوری سریعی از پایین‌ترین نرخ بیش از ۴ ماه اخیر بازگشت و به ۱٫۷۷۴.۳۰ دلار رسید که بالاترین سطح در بیش از یک هفته گذشته است. قیمت این شاخص در انتها در ۱٫۷۷۲.۸۰ دلار بسته شد.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۱.۴ درصد جهش کرد و به ۱٫۷۷۵.۸۰ دلار رسید.

آنچه باعث شد قیمت طلا تقویت شود افت ۰.۴ درصدی شاخص دلار در برابر ارز‌های مهم جهان بود که قیمت خرید طلا برای دارندگان ارز‌های غیر دلاری را پایین آورد و تقاضا برای خرید آن را افزایش داد.

از سوی دیگر سود اوراق قرضه آمریکا هم افت کرد تا تقاضا برای خرید سرمایه غیرسوددهی مانند طلا بالا برود.

افزایش قیمت طلا و سکه در کنار صعود نرخ انس جهانی

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده