تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۲۲۲۴۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
آمار تولید فولاد در سه ماهه نخست سال

یک میلیون و ۶۳۸ هزار ۵۴ تن ورق گرم درکشور تولید شد/ ریل ملی ۱۳ هزار و ۶۸۰ تن

‌می‌متالز - در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع یک میلیون و ۶۳۸ هزار ۵۴ تن ورق گرم و ۸۶۹ هزار و ۹۴۸ تن میلگرد در مجتمع‌های فولاد سازی کشور تولید شد.

به گزارش می‌متالز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۰۷ هزار و ۲۲۹ تن ورق سرد و ۲۰۵ هزار و ۵۲۳ تن تیر آهن و ۲۲۶ هزار و ۱۷۱ تن ورق عریض توسط فولادسازان تولید شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که در مدت یاد شده ۱۸۰ هزار و ۱۵۸ تن شمش کالایی، ۷۲ هزار و ۶۸۷ تن ورق کالوانیزه و ۷۳ هزار و ۷۱۵ تن میلگرد آلیاژی تولید شد.

همچنین در این مدت تولید کلاف در مجتمع‌های فولاد سازی به ۶۶ هزار و ۱۴۲ تن و میزان تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان به ۱۳ هزار و ۶۸۰ تن رسید.

در سه ماهه نخست امسال در مجموع ۱۶ هزار و ۸۵۲ تن چهارگوش و سایر آلیاژ مهندسی، ۹۱ هزار و ۱۸۸ تن تسمه فولادی و ۳ هزار و ۵۸ تن لوله در کشور تولید و به بازار عرضه شده است.

تولید محصولات فولادی در خرداد ماه

در خرداد ماه ۱۴۰۰ بر اساس این گزارش در خرداد ماه سال جاری ۴۵۱ هزار و ۵۰۸ تن ورق گرم، ۲۶۲ هزار و ۶۳۱ تن میلگرد، ۱۳۹ هزار و ۶۷۶ تن ورق سرد، ۴۹ هزار و ۵۵۱ تن تیرآهن و ۷۴ هزار و ۹۶۵ تن ورق عریض در کشور تولید شده است.

در سومین ماه سال جاری مجتمع‌های فولا دسازی کشور در مجموع ۵۷ هزار و ۸۷۸ تن شمش کلایی، ۲۴ هزار و ۳۶۹ تن ورق کالوانیزه و ۲۴ هزار و ۵۱ تن میلگرد آلیاژی تولید کردند و تولید کلاف فولادی به ۲۱ هزار و ۹۹۹ تن رسید.

در خرداد ماه سال جاری ۲ هزار و ۲۸۰ تن ریل در ذوب آهن اصفهان، ۸ هزار و ۱۵۷ تن چهارگوش و سایر آلیاژ‌های مهندسی، ۳ هزار و ۷۶۰ تن تسمه فولادی و ۸۰۱ تن لوله در کشور تولید شده است.

تولید فولاد خام در سه ماهه امسال

در سه ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۲۶۴ تن اینگات، ۵۰ هزار و ۶۴۵ تن بلوم آلیاژ مهندسی و ۷۳ هزار و ۹۵۱ بیلت آلیاژی در کشور تولید شده است.

همچنین طبق گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این مدت در مجموع ۶۵۹ هزار و ۷۰۳ تن بلوم و ۲ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۳۵ تن بیلت فولادی در کشور تولید شده است.

در سه ماهه فروردین، اردیبشهت و خرداد ماه سال جای تولید اسلب فولادی در مجتمع‌های فولاد سازی کشور به بیش از ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۱۲۸ تن رسید.

تولید در خرداد مسال جاری

در خرداد ماه سال جاری تولید اسلب فولادی در کشور به ۹۱۴ هزار و ۱۰۸ تن و تولید بیلت فولادی به ۷۷۵ هزار و ۱۸۱ هزار تن رسید.

در سومین ماه سال جاری در مجموع تولید بلوم فولادی به ۱۰۵ هزار و ۳۲۳ تن، بیلت آلیاژ مهندسی ۲۵ هزار و ۲۳۸ تن، بلوم آلیاژ مهندسی ۱۸ هزار و ۵۰۴ تن و تولید اینگات در بین فولاد سازان به ۳ هزار و ۹۵۵ تن رسید.

تولید مس در شرکت ملی صنایع مس ایران

در سه ماهه امسال ۲۱۲ تن لجن و محتوی طلا و نقره، ۲۸۵ تن اکسید مولبیدن، ۵۶۹ تن مولبیدن، کنسانتره مولبیدن یک هزار و ۴۵۸ تن و ۷۵ هزار و ۵۷۹ تن کاتد در شرکت‌های مسی در کشور تولید شده است.

در این مدت بیش از ۹۴ هزار و ۹۹۵ تن آند در شرکت ملی صنایع مس ایران تولید شده است و تولید کنسانتره مس نیز به ۳۳۰ هزار و ۴۴۹ تن رسید.

در خرداد ماه سال جاری نیز ۷۱ تن لجن و محتوی طلا و نقره، ۹۰ تن اکسید مولبیدن و ۱۷۸ تن مولبیدن در کشور تولید شده است.

همچنین در خرداد ماه ۱۴۰۰ تولید کنسانتره مولبیدن به ۵۰۶ تن رسید و تولید کاتد به ۲۵ هزار و ۵۹۰ تن، آند به ۳۲ هزار و ۶۷۰ تن و کنسانتره مس به ۱۰۵ هزار و ۵۹۵ تن رسید.

تولید آلومینیوم در مجمتع‌های آلومینیوم سازی کشور

در سه ماهه نخست سال جاری میزان تولید بیلیت آلومینیومی در کشور به یک هزار و ۸۷۷ تن، آهگ ۴۰ هزار و ۷۶۹ تن. پودر آلومینیوم به ۵۵ هزار و ۹۷۴ تن رسید.

در مدت یاد شده ۹۴ هزار و ۹۲۹ تن هیدرات آلومینیوم، آلومینیوم خالص ۱۲۹هزار و ۲۸۸ تن و ۲۶۵ هزار و ۴۸۸ تن بوکسیت در کشور تولید شده است.

در خرداد ماه سال جاری نیز ۶۱۰ تن بیلت آلومینیمی، ۱۲ هزار و ۴۲۹ تن آهگ و بیش از ۱۷ هزار و ۸۱۴ تن پودر آلومینیم در مجمتع‌های آلومینیوم سازی کشور تولید و به بازار عرضه شده است.

در خرداد ماه امسال تولید هیدرات آلومینیم به ۳۰ هزار و ۲۰۲ تن، آلومینیم خالص به ۴۴ هزار و ۵۴۶ تن و میزان تولید بوکسیت به ۹۶ هزار و ۲۷۰ تن رسید.

تولید سنگ آهن در سه ماهه امسال

در سه ماهه نسخت سال جاری در مجموع ۲۰ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۷۲۰ تن سنگ آهن در شرکت‌های داخلی استخراج شده است.

در فروردین ماه امسال میزان استخراج سنگ آهن به ۶ میلیون و ۵۰۳ هزار ۵۸۷ تن، اردیبشهت ماه ۶ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۶۳۱ تن بود و در خرداد ماه سال جاری استخراج سنگ آهن در کشور به ۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۵۰۲ رسید.

تولید زغال سنگ

بر اساس گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سه ماهه نخست امسال ۳۱۲ هزار و ۴۳۵ تن زغال سنگ در کشور تولید شده است.

تولید زغال سنگ در فروردین ماه اسمال نیز به ۱۲۳ هزار و ۷۷۲ تن، اردیبهشت ماه به ۸۷ هزار و ۷۰۹ تن و در خرداد ماه سال جاری تولید زغال سنگ در کشور به ۱۰۰ هزار و ۹۵۴ تن افزایش یافت.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده