تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۲۲۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد:

رشد ۲۷۰ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت استان سمنان در امسال / اشتغالزایی ۱۲۷۰ نفری صنایع در سمنان

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۲۷۱ درصدی میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، فرامرز محبوبی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تا کنون، بالغ بر ۵۷۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت استان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته حدود ۲۷۱ درصد رشد داشته است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری حوزه صنعت که در واقع می‌توان همان سرمایه گذاری‌های تحقق یافته دانست طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۶۱ فقره پروانه بهره برداری برای واحد‌های تولیدی استان صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رشد ۷۵ درصدی اشتغال در بخش صنعت اظهار داشت: در سال جاری، با صدور پروانه‌های بهره برداری جدید در بخش صنعت استان، زمینه اشتغال ۱۲۷۳ نفر در صنایع استان فراهم شده است.

محبوبی اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال برای واحد‌های صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۹ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون، ۸۳۰ مجوز صنعتی در استان صادر شده است گفت، ۶۱ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۷۶۹ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده