تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۲۲۲۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

انجام بیش از ۵۰ هزار خرید از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی (ستاد) در استان بوشهر

انجام بیش از ۵۰ هزار خرید از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی (ستاد) در استان بوشهر
‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در بازار استان بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار خرید از طریق این سامانه انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در راستای شفافیت و سالم سازی معاملات و به منظور توسعه عدالت و کاهش فساد، به سمت اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی (ستاد)، حرکت کرده و اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی در فضای الکترونیکی ایجاد شده و ادارات دولتی برای خرید کالا‌ها و مایحتاج خود ملزم به استفاده از این سامانه هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: هر مجموعه و بنگاه اقتصادی دارای مجوز باید در سامانه ستاد عضو شود و دستگاه‌های دولتی نیز عضو این سازمان هستند و بر اساس بستر اینترنتی که ایجاد شده نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: امنیت سامانه بسیار بالاست و طوری طراحی شده که امکان ثبت امضای دیجیتال فراهم شده و هویت فروشنده و خریدار کاملاً مشخص است.

وی گفت: در این سامانه یک بازار کامل ایجاد می‌شود و تمامی عرضه کنندگان کالا و خدمات می‌توانند شرکت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: از اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، پیمانکاران و فعالان حوزه بازار انتظار داریم به زودی عضو سامانه ستاد شده و در این بازار بزرگ مشارکت کنند.

حسینی ابراز داشت: راه‌اندازی این سامانه در واقع کمک به بهبود شاخص‌های بین‌المللی از قبیل توسعه دولت الکترونیک و توسعه تجارت الکترونیکی و شاخص مشارکت الکترونیکی و کاهش فساد و افزایش عدالت است و همچنین با حذف کاغذ به محیط زیست نیز کمک شایانی می‌شود.

وی اضافه کرد: از زمان اندک راه‌اندازی این سامانه و در فاز نخست، تاکنون ۵۰ هزار خرید در این سامانه انجام شده که به زودی شاهد افزایش چشمگیر معاملات در سامانه ستاد خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده