تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۸۴۵
کد خبر: ۲۲۲۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون وزیر صمت در آستانه روز ملی حمایت از صنایع کوچک انجام شد؛

افتتاح و کلنگ زنی چند طرح صنعتی و عمرانی در شهرک صنعتی شکوهیه قم/ افتتاح فاز سوم مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی ثامن الائمه / آغاز عملیات اجرایی شبکه توزیع گاز شهرک صنعتی الغدیر قم

‌می‌متالز - در آستانه روز ملی حمایت از صنایع کوچک، چند طرح صنعتی و عمرانی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار قم در شهرک‌های صنعتی این استان افتتاح یا کلنگ زنی شد.

به گزارش می‌متالز، در سفر علی رسولیان به استان قم که در آستانه روز ملی حمایت از صنایع کوچک انجام شد، عملیات اجرایی احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک به ظرفیت یک هزار مترمکعب بر ساعت با اعتبار ۲۰۹ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی قم آغاز شد.

وی همچنین در ادامه کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث فاز توسعه ۱۰۹ هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه را با اعتبار ۱۳۶ میلیارد ریال به زمین زد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگر برنامه‌های امروز خود، فاز ۱۲ مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی شکوهیه ویژه واحد‌های دانش بنیان و صنایع کوچک را با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال افتتاح کرد.

همچنین با حضور رسولیان در شهرک صنعتی شکوهیه، ساختمان شماره ۲ آتش نشانی در فاز توسعه این شهرک با اعتبار ۸۶ میلیارد ریال بهره برداری و آغاز به کار کرد.

رونمایی از کتاب "کارآفرینان انگشتر" حاوی زندگی نامه، تجارب موفق و دستاورد‌های فعالان و کارآفرینان خوشه کسب و کار انگشتر قم پایان بخش برنامه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار قم از شهرک صنعتی شکوهیه بود.

فعالان خوشه کسب و کار انگشتر قم نیز در این برنامه از رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استاندار قم به‌عنوان حامیان هنر صنعت انگشتر تجلیل کردند.

شهرک صنعتی شکوهیه که در کیلومتر ۱۲ جاده قدیم قم ـ تهران واقع است، دارای ۱۲۸۸ هکتار مساحت است که ۷۷۹۵ هکتار آن زمین صنعتی و ۵۰۶ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۱۵۶۵ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۶۵۵ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۱۹۳ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک صنعتی شکوهیه نیز با سرمایه گذاری ۳۱۴۴۱ میلیارد ریال برای ۲۶ هزار و ۲۷۸ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

آغاز عملیات اجرایی شبکه توزیع گاز شهرک صنعتی الغدیر قم

همچنین در سفر علی رسولیان به استان قم که در آستانه روز ملی حمایت از صنایع کوچک انجام شد، کلنگ آغاز عملیات اجرایی شبکه توزیع گاز این شهرک به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی قم به زمین زده شد.

شهرک صنعتی الغدیر که در کیلومتر ۵۰ جاده قدیم قم ـ تهران واقع است، دارای ۸۶۴ هکتار مساحت است که ۹۸ هکتار آن زمین صنعتی و همه ۸۶۴ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است و ۴ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۶ هکتار در آن منعقد شده است.

یک واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک صنعتی الغدیر نیز با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال برای ۲۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

افتتاح فاز سوم مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی ثامن الائمه قم

همچنین در سفر علی رسولیان به استان قم فاز سوم مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی ثامن الائمه شامل ۱۸ واحد کارگاهی کوچک ویژه مصنوعات چوبی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری شد.

همچنین همزمان با این افتتاح، پروژه‌های زیرساختی این شهرک صنعتی شامل ۸ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت برق، ۵ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۳ کیلومتر شبکه گاز و ۱۲ هزار مترمربع پیاده رو سازی به ارزش ۸۲ میلیارد ریال وارد مدار خدمت رسانی به واحد‌های صنعتی شد.

شهرک صنعتی ثامن الائمه که در کیلومتر ۲ جاده قم ـ گرمسار واقع است، دارای ۱۴۰ هکتار مساحت است که ۸۶ هکتار آن زمین صنعتی و همه ۱۴۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۳۱۶ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۴۷ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۰۷ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک صنعتی ثامن الائمه نیز با سرمایه گذاری ۵۶۸ میلیارد ریال برای ۶۱۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

معاون فنی، مدیر حوزه مدیرعامل و مشاور امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر یک روزه به استان قم همراهی می‌کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده