تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۴۶
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۲۲۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نورقلی پور مطرح کرد:

انتقاد از نبود سیستم مکانیزه در خدمات پس از فروش خودروها/ گارانتی ضمانت کننده کیفیت خودرو است

می متالز - عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن انتقاد از نبود سیستم مکانیزه درخدمات پس از فروش خودروها گارانتی را ضمانت کننده کیفیت و حسن کار خودرو دانست.
انتقاد از نبود سیستم مکانیزه در خدمات پس از فروش خودروها/ گارانتی ضمانت کننده کیفیت خودرو است

رامین نورقلی پور با اشاره به مصوبه مجلس درباره الزام خودروسازان و خودروهای وارداتی به گارانتی دو ساله خودروها گفت: گارانتی خودروها در واقع ضمانت کننده کیفیت خودرو بوده و مصوبه مجلس در راستای هدف اصلی کاهش آلایندگی در شهرها است، لذا کیفیت خودرو باید به میزانی باشد که تا دو سال توسط سازنده گارانتی شود.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان با بیان اینکه در برخی کشورها خودروهای تولیدی تا زمان پایان عمر خودرو گارانتی می‌شود، افزود:کیفیت بالای خودرو در این کشورها خدمات پس از فروش تا پایان مدت عمر خودرو را تضمین می‌کند، اما متاسفانه در ایران، خودروهای داخلی تا این  میزان از کیفیت برخوردار نیستند و در حوزه خدمات پس از فروش خودروها سیستم مکانیزه وجود ندارد، لذا در آینده نزدیک خودروهای جدید باید به این حد از کیفیت دست یابند.

خودروساز داخلی باید مجاب به افزایش کیفیت خودرو شود


نورقلی پور با اشاره به اینکه خودروساز داخلی باید مجاب به افزایش کیفیت خودرو شود، ادامه داد: نمایندگی‌های رسمی برندهای جهانی خودرو برای  فعالیت در ایران باید خودروها را با خدمات پس از فروش و گارانتی به مردم عرضه کنند و مسئولان مربوطه نباید اجازه دهند که خودروهای فاقد گارانتی به فروش رسد.
وی با بیان اینکه گارانتی مناسب خودروها برای خودروسازان اعتبارآفرین است، یادآور شد: گارانتی تضمین دوام سلامت و حسن انجام کار خودرو است و سبب اطمینان خاطر مردم از کالای خریداری شده می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، حلقه مفقوده در حوزه خدمات پس از فروش را عدم فرهنگ سازی لازم نسبت به وظایف تولیدکننده و حقوق مصرف کنندگان از این بخش دانست و تصریح کرد: تولیدکننده و مصرف کننده هر کدام در بخش خدمات پس از فروش حقوق و تکالیفی دارند، که تکلیف تولیدکننده ارائه و ارتقای خدمات پس از فروش به مشتریان است.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت